PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Endüstri Mühendisliğinde Bilgisayar UygulamalarıIE 218224 + 047,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Karmaşık problemleri çözmek için kullanılan teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenmek
2. EM problemlerini çözmek için modern tekniklerin kullanımını geliştirmek
3. Bireysel ve takım halinde çalışma yeteneğini geliştirmek
4. Etik ve mesleki konularda farkındalık
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerIE 117 (önkoşul)
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, Endüstri Mühendisliği faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan bilgisayar tabanlı uygulamaların geliştirilmesine yönelik gerekli altyapıyı sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Dersin ilk bölümünde, nesne yönelimli programlamanın temel kavramları öğretilerek C# programlama dili ve Form uygulamaları ele alınmaktadır. Daha sonra, SQL dili kullanılarak Veri Tabanı Yönetim Sistemleri (DBMS) konusu işlenmektedir. SQL komutlarının C# içerisine nasıl entegre edileceği öğretilmektedir. Son olarak, Excel VBA programlama diline yer verilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1C# ile programlamanın temelleri
2C#'ta değiştiricilere ve statik anahtar sözcüklere erişim
3C#'ta Nesne Yönelimli Programlamanın temelleri
4OOP programlama, erişim değiştirici ve statik anahtar kelime örnekleri
5C#'ta Windows Forms ile GUI'ye Giriş
6Windows Form Uygulamaları için gelişmiş örnekler
7SQL Server'a Giriş
8SQL komutları ve normalizasyon
9SQL Server ve C# bağlantısına giriş
10SQL Server ve C# bağlantısı için gelişmiş örnekler
11Makro kaydetme, makro kodlarını analiz etme. Excel VBA'da değişkenlerle çalışma, global ve statik değişkenler
12Excel VBA'da If...then...else kullanma. İç içe if ifadeleri. Excel VBA'da Döngüler
13Excel VBA'da diziler. Excel VBA'da Functions ve Subroutines
14Excel VBA'da UserForm
 
Kaynaklar:
Deitel, P., & Deitel, H. (2014). C# 2012 for Programmers. Prentice Hall. ISBN: 978-0-13-344057-7 Chapra, S. C. (2009). Introduction to VBA for Excel. Pearson Higher Education. ISBN: 978-0-13-239667-7
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 4 saat ders yapılmaktadır. İlk üç saatte teorik kavramlar ele alınmakta, son bir saatte ise uygulamalı çalışmalara yer verilmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje2%35
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,5021,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)13,003,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)114,0014,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)215,0030,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)118,0018,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.1
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.1
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.0
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.4
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.3
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.3
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.1
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0