PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimarlık Tarihi IIIARCH 204223 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Genel mimari ve kültürel bilgi
2. Mimariyi ve yapılı çevreyi değerlendirmek
3. Mimari gelişmeleri ve kültürler arası ilişkileri anlamak
4. Eleştirel düşünme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerARCH225
 
Dersin Tanımı:

Mimarlık Tarihi III, öğrencilerin mimari gelişmeleri ve kültürler arası ilişkileri eleştirel bir şekilde anlamalarını sağlayan dört genel dersin üçüncüsüdür. Bu ders özellikle Avrupa ve ABD'de örneklendiği gibi 20. ve 21. yüzyıl sanat ve mimarlığını kapsamaktadır. Derste sürekli ve hızlı değişimler, benzer ve zıt fikirler ve bunların sanat ve mimarideki yansımaları ele alınmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders kurgusunun sunumu, yöntem amaçlar ve gereklilikler Binalar ve çevrelerinin ilişkisi hakkında temel sorularBinalar ve çevrelerinin ilişkisi hakkında temel sorular
219. yy. Mimarisi (Revivalist Styles & The Cast-Iron Age). Arts and Crafts Movement.
3Göktelenler & Chicago School & Louis Sullivan • Frank Lloyd Wright (20. yy. dönümü)
4Art Nouveau/Jugendstill: Horta, Machintosh, Gaudi, Wagner • Adolf Loos
5• Deutscher Werkbund: Behrens, Gropius • Expressionism: Taut, Mendelsohn • Futurism: Sant’Elia
6• Bauhaus • Modern Movement/International Style
7• Le Corbusier (1930 önesi)
8• De Stijl/Art Deco • Mies van der Rohe (Avrupa'da)
9• Frank Lloyd Wright (1930 sonrası)
10• “Yeni Bölgeselcilik”: Alvar Aalto
11• CIAM • Le Corbusier (1930 sonrası)
12Gropius & Mies (Amkerika'daki işleri)/ Philipp Johnson/ Louis Kahn
13Post-modernism/ Charles Moore / Robert Venturi
14Çoğulculuk ve Yeni Yönelimler: Peter Eisenman / Bernard Tschumi
 
Kaynaklar:
Bir ders kitabı önerilmemiştir.
 
Diğer Kaynaklar:
Curtis, William J. R. (2010). Modern Architecture Since 1900. Phaidon. Ching, Francis, Jarzombek, Mark, and Prakash, Vikram. (2006). Global History of Architecture. Wiley. Crouch, Dora P. . (1985). History of Architecture, Stonehenge to Skyscrapers. McGraw-Hill. Gombrich, Ernst. (1950). The Story of Art. Phaidon Press. Gombrich, Ernst. (2007). Sanatın Öyküsü. Remzi Kitapevi. Kostof, Spiro. (1995). A History of Architecture: Setting and Rituals. Oxford University Press. Norberg-Schulz, Christian. (1978). Meaning in Western Architecture. Praeger Publishers. Roth, Leland M. (1993) Understanding Architecture: Its Elements, History, and Meaning. Westview Press.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders öğrencilerin tartışmaya teşvik edildiği teorik bir derstir. Fotoğraf, film ve müzik gibi farklı medyalar ders anlatımı sırasında kullanılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%45
Final Sınavı1%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.2
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.4
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.4
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.2
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.2
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.2