Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Elektriksel Devre Analizi + Lab. | MECE 232 | 2 | 2 | 3 + 2 | 4 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. RC, RL ve RLC devreleri için bilgiyi uygular ve kararlı durum yanıtlarını belirler. |
2. AC serisi ve paralel devrelerle çalışma ile ilgili AC elektriksel ölçüm, test ve problem çözme konusunda pratik beceriler geliştirirler. |
3. AC kararlı durum prensiplerini uygular ve AC devrelerini, karmaşık empedansları ve AC gücünü analiz eder. |
4. Devre analizi prensiplerini uygular ve basit devrelerin transfer fonksiyonunu belirler. |
5. Gerekli yanıt için uygun bir filtre bileşenlerini seçerler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, temel olarak öğrencilere AC devrelerini analiz etme kavramlarını tanıtmaktadır (Kararlı hal ve sinüzoidal kararlı durum analizi yöntemleri, Laplace dönüşümü, süzgeçler, bode grafikleri, evrişim integrali). Bazı devre gösterimi teknikleri (İki port) ve yeni devre elemanları (Transformatörler ve birleştirilmiş indüktör, 3 Faz devreleri) de kapsanmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
HAYIR |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sinüzoidal kararlı durum analizi (fazörler, empedans, karmaşık güç) |
2 | Sinüsoidal kararlı durum analizi (fazörler, empedans, karmaşık güç), Laplace dönüşümü ve Laplace dönüşüm devresi analizi uygulaması |
3 | Laplace dönüşümü ve Laplace dönüşüm devre analizi uygulaması |
4 | Laplace dönüşümü ve Laplace dönüşüm devre analizi uygulaması |
5 | Ağ fonksiyonları, transfer fonksiyonları, yükleme etkisi |
6 | Filtreler, Bode Grafikleri |
7 | Filtreler, Bode Grafikleri |
8 | Filtreler, Bode Grafikleri |
9 | Eşleştirilmiş indüktörler ve transformatörler |
10 | Eşleştirilmiş indüktörler ve transformatörler, İki port |
11 | İki port, 3 fazlı devreler |
12 | 3 fazlı devreler |
13 | Devre analizi için evrişim integrali |
14 | Devre analizi için evrişim integrali |
|
Kaynaklar: |
James W. Nilsson, Susan A. Riedel Electric Circuits Pearson Prentice Hall 2001 0131989251
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Lorne MacDonald Practical Analysis of Advanced Electronic Circuits: Through Experimentation (Electronic circuit analysis series) Technical Education 1984 978-0911908183
Pearson Custom Publishing Advanced Circuit Analysis I Pearson Custom Publishing 2005 978-0536903747
Paul E. Bennett Advanced Circuit Analysis Orlando, Florida, U.S.A.: Harcourt College Pub 1992 B002JN5X9Y |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saat teorik ders ve 2 saat laboratuvar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Laboratuvar | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 3 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 3 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |