Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarım Stüdyosu II | ARCH 202 | 2 | 2 | 4 + 4 | 6 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kamusal mekân, ofis gibi yapı türlerinin mekansal organizasyonunu kavrama. |
2. Tasarım problemini analiz etme, kavramsallaştırma ve programlama becerisi geliştirme. |
3. Yapılı çevreye ve kültürel bağlama uygun tasarım kararları verme. |
4. Çevresel, teknolojik ve yapısal verileri tasarıma entegre edebilme. |
5. Mekansal hiyerarşi ve mekansal düzen kavramlarını anlayarak uygulayabilme |
6. Çeşitli sunum teknikleriyle tasarımlarını etkili biçimde anlatabilme. |
7. Kamusallık ve mahremiyet gibi sosyal kavramları tasarıma yansıtabilme. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Arch 201 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Arch 201 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, toplamda altı stüdyodan oluşan Mimari Tasarım Stüdyosu dizisinin ikinci dersidir. Dizi, mimarlık lisans programının temelini oluşturur ve öğrencilerin teorik ve teknik bilgi/becerilerini belirli tasarım problemleri üzerinden uygulamalarını sağlar. Bu dersin ana odağı, kentsel ölçekte verilecek bir fiziksel bağlamda kamusallık – mahremiyet kavramları ve mimari programlama çerçevesinde orta ve küçük ölçekli kompleks yapıların tasarımıdır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler, fikir geliştirme, emsal araştırması ve tasarım konsepti oluşturma süreçlerinde ChatGPT gibi metin ve görüntü üreten yapay zeka araçlarını destekleyici olarak kullanmaya teşvik edilir. Nihai tasarım kararlarının öğrencinin yaratıcı üzerinden şekillenmesi beklenir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders izlencesinin tanıtımı |
2 | Başlangıç - Örnek araştırması, arazi analizi, tasarım fikri oluşturulması, mimari programın yorumlanması |
3 | Başlangıç - Örnek araştırması, arazi analizi, tasarım fikri oluşturulması, mimari programın yorumlanması |
4 | Başlangıç - Örnek araştırması, arazi analizi, tasarım fikri oluşturulması, mimari programın yorumlanması |
5 | Tasarım - Stüdyo çalışması |
6 | Tasarım - Stüdyo çalışması |
7 | Tasarım - Stüdyo çalışması |
8 | Ara Jüri 1 |
9 | Tasarım - Stüdyo çalışması |
10 | Tasarım - Stüdyo çalışması |
11 | Tasarım - Stüdyo çalışması |
12 | Tasarım - Stüdyo çalışması |
13 | Ara Jüri 2 |
14 | Tasarım - Stüdyo çalışması |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 8 saat yüz yüze stüdyo eğitimi yürütülür. Dönem boyunca iki jüri öncesinde ödevler, tasarım fikirleri ve sunumlar üzerine eleştiriler yapılır. Tüm süreçler öğrencinin tasarım süreciyle etkileşimini arttıracak şekilde tasarlanmıştır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Projesi | 1 | %50 |
Ödev | 4 | %10 |
Aktiviteler | 2 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 2 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 2 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 2 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 2 |