Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Planlama Stüdyosu II | CRP 202 | 2 | 2 | 4 + 4 | 6 | 10,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kentsel ölçeklerde plan/proje ve senaryo geliştirmek. |
2. Master planlar için veri ve belgeler toplayarak, sonuçları etkin bir şekilde sunarak nitel / nicel algılama becerileri kazanmak |
3. (1/5000) arazi kullanım planlarının ve (1/1000) kentsel tasarım projelerinin gereklerini anlamak. |
4. İlgili disiplinler: mimarlık, peyzaj mimarlığı hakkında bilgi edinmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
CRP 202 Planlama Stüdyosu II, öğrencilere kapsamlı planlama çerçevesini öğretmeyi amaçlamaktadır. Çalışmalar, seçilmiş bir çalışma alanı üzerinden kentsel ölçekte yürütülmektedir. İlk dönem boyunca geliştirilen senaryolar ve vizyonlar doğrultusunda, öğrencilerin seçilen alanı kentsel bağlamda değerlendirmeleri beklenmektedir. Kentsel makroformlara karar verildikten sonra, master (1/5000) ve kentsel tasarım (1/1000) plan önerilerini sunmaları beklenir. Stüdyonun ilk fazında, arazi kullanımı ve yapısal planlama uygulamalarına ek olarak morfolojik bir yaklaşım geliştireceklerdir. Bu sürecin tüm aşamaları, bir önceki yılın Temel Tasarım stüdyosu kavramları ve ilkeleri ile yakından ilişkilidir. Stüdyo, temel tasarım ilkelerinin fikirlerine dayanarak, öğrencilere kentsel tasarım çözümleriyle kentsel sorunlara yaklaşma konusunda bir anlayış sağlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanıtım Toplantısı |
2 | Master Planlara Giriş |
3 | Teknik Gezi |
4 | Alan Bulgularının Paylaşılması |
5 | 5000 Ölçekli Plan / ÖnJüri |
6 | 5000 Ölçekli Plan Çalışmaları |
7 | 1000 Ölçekli Planlara Giriş |
8 | Kentsel Tasarım Plan ve Projeleri |
9 | 1000 Ölçekli Plan Çalışmaları |
10 | 1000 Ölçekli Plan / ÖnJüri |
11 | 1000 Ölçekli Plan Çalışmaları |
12 | 1000 Ölçekli Plan Çalışmaları |
13 | 1000 Ölçekli Plan Çalışmaları |
|
Kaynaklar: |
Cullen, G. (1961). Townscape, London: The Architectural Press.
Lozano, E.E. (1990). Community Design and the Culture of Cities, Cambridge University Press.
Lynch, K. (1992). Good City Form. London, England: The M.I.T. Press.
Lynch, K. (1989). Site Planning. The U.S.: Maple-Vail.
Hall, P. (1988). Cities of Tomorrow, UK: TJ International.
Marcus, C.C. & Francis, C. (1998). People Places. New York, NY: John Wiley & Sons.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Anahtar sistem jüri sistemi üzerinden ilerlemektedir. Öğrenciler ölçek ve plan algılarını geliştirmek için tüm fikirlerini stüdyo ortamında paylaşırlar. Ders haftada 4 saat ders ve 4 saat stüdyo çalışması olarak düzenlenmiştir. Stüdyo çalışması, grup çalışması, stüdyo eleştirileri ve jüri sistemi olarak düzenlenmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 8,00 | 112,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 2 | 5,00 | 10,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 2 | 5,00 | 10,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 15,00 | 30,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 3 | 15,00 | 45,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 40,00 | 40,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 2 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 2 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 4 |