PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlama Stüdyosu IICRP 202224 + 4610,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kentsel ölçeklerde plan/proje ve senaryo geliştirmek.
2. Master planlar için veri ve belgeler toplayarak, sonuçları etkin bir şekilde sunarak nitel / nicel algılama becerileri kazanmak
3. (1/5000) arazi kullanım planlarının ve (1/1000) kentsel tasarım projelerinin gereklerini anlamak.
4. İlgili disiplinler: mimarlık, peyzaj mimarlığı hakkında bilgi edinmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

CRP 202 Planlama Stüdyosu II, öğrencilere kapsamlı planlama çerçevesini öğretmeyi amaçlamaktadır. Çalışmalar, seçilmiş bir çalışma alanı üzerinden kentsel ölçekte yürütülmektedir. İlk dönem boyunca geliştirilen senaryolar ve vizyonlar doğrultusunda, öğrencilerin seçilen alanı kentsel bağlamda değerlendirmeleri beklenmektedir. Kentsel makroformlara karar verildikten sonra, master (1/5000) ve kentsel tasarım (1/1000) plan önerilerini sunmaları beklenir. Stüdyonun ilk fazında, arazi kullanımı ve yapısal planlama uygulamalarına ek olarak morfolojik bir yaklaşım geliştireceklerdir. Bu sürecin tüm aşamaları, bir önceki yılın Temel Tasarım stüdyosu kavramları ve ilkeleri ile yakından ilişkilidir. Stüdyo, temel tasarım ilkelerinin fikirlerine dayanarak, öğrencilere kentsel tasarım çözümleriyle kentsel sorunlara yaklaşma konusunda bir anlayış sağlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanıtım Toplantısı
2Master Planlara Giriş
3Teknik Gezi
4Alan Bulgularının Paylaşılması
55000 Ölçekli Plan / ÖnJüri
65000 Ölçekli Plan Çalışmaları
71000 Ölçekli Planlara Giriş
8Kentsel Tasarım Plan ve Projeleri
91000 Ölçekli Plan Çalışmaları
101000 Ölçekli Plan / ÖnJüri
111000 Ölçekli Plan Çalışmaları
121000 Ölçekli Plan Çalışmaları
131000 Ölçekli Plan Çalışmaları
 
Kaynaklar:
Cullen, G. (1961). Townscape, London: The Architectural Press. Lozano, E.E. (1990). Community Design and the Culture of Cities, Cambridge University Press. Lynch, K. (1992). Good City Form. London, England: The M.I.T. Press. Lynch, K. (1989). Site Planning. The U.S.: Maple-Vail. Hall, P. (1988). Cities of Tomorrow, UK: TJ International. Marcus, C.C. & Francis, C. (1998). People Places. New York, NY: John Wiley & Sons.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anahtar sistem jüri sistemi üzerinden ilerlemektedir. Öğrenciler ölçek ve plan algılarını geliştirmek için tüm fikirlerini stüdyo ortamında paylaşırlar. Ders haftada 4 saat ders ve 4 saat stüdyo çalışması olarak düzenlenmiştir. Stüdyo çalışması, grup çalışması, stüdyo eleştirileri ve jüri sistemi olarak düzenlenmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Ara Sınav1%10
Ara Sınav1%20
Ara Sınav1%10
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)148,00112,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri25,0010,00
7Sınavlara Hazırlık25,0010,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)215,0030,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)15,005,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)315,0045,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)140,0040,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.4
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.2
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.2
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.4
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.4