Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu II | INAR 202 | 2 | 2 | 4 + 4 | 6 | 9,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarım tekniklerinin karakteristik özelliklerini geliştirmek ve sunmak |
2. Dünya çapındaki tasarım trendlerini ve stillerini takip etmek |
3. Tasarım becerisini geliştirmek |
4. Tasarım fikirlerini uygun yöntemlerle sunmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 201 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Tasarım Atölyesi serisinin ikinci atölye dersidir. Tasarım Atölyesi serisi iç mimari eğitim içeriğinin özünü oluşturur. Öğrencilerin teorik ve teknik bilgi/becerilerini özel tasarım problemlerine uygulayabilmelerini hedefler. Serideki her bir atölye tasarım problemlerinin çeşitli konularına, kavramlarına, ölçeklerine, ve bağlamına odaklanır.
Bu ders temel tasarım eğitimi üzerine kurgulanan iç mekan çalışmalarına giriş niteliğindedir. Ders, diş polikliniği veya küçük bir mağaza gibi, çok kapsamlı olmayan projelerin temel bilgileri ve kullanıcı ihtiyacı ve işlevsel analizlerinden oluşur. Buna ek olarak, doku, renk, iç mekan bitiş malzemeleri, tekstil, mobilya ve benzeri teknik bilgiler üzerine araştırmaya önem verilir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarının (örneğin, ChatGPT, DALL·E, Midjourney vb.) sınırlı ve etik çerçevede kullanımı teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alabilirler. Ancak, üretilen içeriğin özgünlüğü, doğruluğu ve akademik sorumluluğu tamamen öğrenciye aittir. Yapay zekadan alınan destek, uygun biçimde belirtilmeli ve kaynak gösterilmelidir. Ders kapsamında intihal, otomatik içerik üretimiyle sınırlı bilgi aktarımı gibi etik dışı kullanımlar kabul edilmez. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriği, yöntem, amaç, ve gerekliliklerin açıklanması. Dönem projesinin verilmesi. |
2 | Konu anlatımı: Mimari sunum teknikleri ve stüdyo kritikleri |
3 | Konu anlatımı: Arazi analizi ve stüdyo kritikleri |
4 | Konu anlatımı: Mobilya ve malzeme paftası ve stüdyo kritikleri |
5 | Konu anlatımı: Mood board ve stüdyo kritikleri |
6 | Stüdyo kritikleri |
7 | Ara jüri 1 |
8 | Stüdyo kritikleri |
9 | Stüdyo kritikleri |
10 | Stüdyo kritikleri |
11 | Stüdyo kritikleri |
12 | Ara jüri 2 |
13 | Stüdyo kritikleri |
14 | Stüdyo kritikleri |
|
Kaynaklar: |
INAR 202 Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış) |
|
Diğer Kaynaklar: |
* Drawing for Interior Design, Drew Plunkett, Portfolio Skills, Laurence King Publishing, 2009,
* Materials and Interior Design, Malcolm Innes, Portfolio Skills, Laurence King Publishing, 2012,
* Lighting for Interior Design, Malcolm Innes, Portfolio Skills, Laurence King Publishing, 2012 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders 14 haftalık akademik yarıyıl boyunca, haftada 8 saat olarak işlenmektedir. Dersin her hafta 4 saati ders anlatımı veya öğrenci çalışmaları üzerine kritikler halinde teorik içeriklidir. Diğer 4 saat öğrencilerin tasarım çalışmaları için ayırılmaktadır.
.Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım - Sunuş
2. Tartışma - Buluş
3. Örnek Olay - Buluş
4. Proje
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
3. Bilişsel çıraklık |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %20 |
Ara Sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 1 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 2 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |