PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Küresel PazarlamaHİR 206223 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küresel Pazarlama kavramını öğrenir.
2. Hakim ekonomik model ve onun ögeleri hakkında bilgi sahibi olur.
3. Markalaşma süreçleri ve uluslar arası marka tecrübeleri hakkında bilgi sahibi olur.
4. Küresel pazarlama strateji ve örneklerini inceleyerek yerel düzeyde işleyen pazarlama çabalarını mukayeseli şekilde okuyabilir.
5. Halkla İlişkiler, reklamcılık ve ticaret ilişkisi üzerinde düşünerek mesleğe ilişkin temel bilgiler edinir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Derste küresel pazarlamanın temel kavramları, küresel pazarlamayı etkileyen makro ve mikro değişkenler, küresel pazarlara giriş ve pazar payını büyütme stratejileri, global ölçekli marka yönetimi, küresel pazarlama karması bileşenleri, küresel pazarlama ve iletişim ilişkisinin anlaşılması için teorik yaklaşımlar ve vaka analizleri, güncel gelişmelerle birlikte ele alınmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Küresel pazarlamaya giriş, temel kavramlar
2Küresel ekonomi, ticaret çevreleri
3Küresel politik, yasal, düzenleyici çevreler
4Küresel pazarlama ve sosyo-kültürel çevre
5Küresel bilgi sistemleri ve pazar araştırması
6Küresel pazara giriş stratejileri: Lisanslama, yatırım, stratejik iş birlikleri, ihracat, ithalat, kaynak kullanımı
7Vize
8Marka yönetimi ve ürün kararları
9Küresel pazarlarda fiyatlandırma kararları
10Küresel pazarlarda dağıtım kanalları
11Küresel pazarlarda iletişim kararları-1: Reklam ve halkla İlişkiler
12Küresel pazarlarda iletişim kararları-2: Satış promosyonları, kişisel satış, doğrudan pazarlama/Dönem ödevi sunumu
13Küresel pazarlama süreçlerinde sosyal sorumluluk yaklaşımının kullanımı/Dönem ödevi sunumu
14Küresel pazarlama ve dijital devrim/Dönem ödevi sunumu
 
Kaynaklar:
Keegan, W. J. , Green, M..C. (2015), Küresel pazarlama. R. Tatlıdil (Çev. Ed.). İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
 
Diğer Kaynaklar:
Kotler, P. , Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Beta Yayıncılık. Harris, .T. L. , Whalen, P. T. (2009). 21. Yüzyılda pazarlama profesyonelinin halkla ilişkiler el kitabı, İstanubul: Rota Yayıncılık. İslamoğlu, A. Hamdi (2014). Küresel Pazarlama.İstanbul: Beta Yayıncılık. Torelli, C. J., Özsomer, A., Carvalho, S. W., Keh, H. Tat, M., Maelhe, N. (2012). Brand Concepts as Representations of Human Values: Do Cultural Congruity and Compatibility Between Values Matter? Journal of Marketing. Vol. 76. 92-108.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım. Örnek Projelerin Tartışılması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%50
Dönem Ödevi (Araştırma)1%13
Dönem Ödevi (Sunumu)1%12
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.2
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.2
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.3
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.4
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.3
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.3
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.2
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.0
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.4
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.3
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.0
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.0
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.3