PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
DinamikMECE 206223 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Parçacık ve katı cisim kinematiği ve dinamiği ile ilgili problemleri formüle etme
2. Newton yöntemi ile kinetik bilgilerini kullanarak mühendislik problemlerini formüle etme ve çözme becerisi
3. Parçacık kinematiğini impuls momentum yöntemini kullanarak formüle etme ve çözme becerisi.
4. Enerji yöntemlerini kullanarak dinamik problemlerini formüle etme ve çözme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMECE 203, PHYS 131
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır; parçacıkların kinematiği, dikdörtgen ve silindirik hızlanma ve ivme küresel ve normal ve teğetsel koordinatlar, doğrusal hareket, bağıl hareket, parçacıkların kinetiği; Newton'un hareket kanunu, hareket denklemi, iş, dürtü, momentum, iş ve enerji ilkesi, dürtü ve momentum ilkesi, açısal momentum, açısal dürtü ve momentum prensibi, parçacık sistemlerinin kinetiği, katı cisimlerin düzlemsel kinematiği, anlık merkez rotasyon, katı cisimlerin düzlemsel kinetiği, katı cisimlerin üç boyutlu kinematiği, katı cisimlerin üç boyutlu kinetiği
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Hayır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Doğrusal Kinematik, Genel Eğrisel Hareket, İki Parçanın Mutlak Bağımlı Hareket Analizi
2 Parçacıkların Kinetiği, Kuvvet ve İvme, Newton’un Hareket Kanunları, Parçacıkların Bir Sisteminde Hareket Denklemi, Merkezi-Kuvvet Hareket ve Mekan Mekaniği
3Bir parçacığın kinetiği, İş ve Enerji, Bir Kuvvetin İşi, İş ve Enerji Prensibi, Enerjinin Korunumu
4Parçacık, İmpuls ve Momentum Kinetiği, Doğrusal Dürtü ve Momentum Prensibi
5Hareket Denklemleri, Öteleme, Sabit Bir Eksen Etrafında Dönme, Genel Düzlem Hareketi
6Hareket Denklemleri, Öteleme, Sabit Bir Eksen Etrafında Dönme, Genel Düzlem Hareketi
7Rijit Cismin Düzlemsel Kinematiği, Rijit Cisim Hareketi - Ara Sınav 1
8Katı Bir Cismin Düzlemsel Kinetiği, İş ve Enerji, Kinetik Enerji, Bir Kuvvetin İşi
9Çarpma, Açısal Momentum
10Bağıl Hareket Analizi, Dönen Eksenler Kullanılarak Bağıl Hareket Analizi
11Bağıl Hareket Analizi, Dönen Eksenler Kullanılarak Bağıl Hareket Analizi
12Rijit Bir Cismin Düzlemsel Kinetiği, Kuvvet ve İvme, Eylemsizlik Momenti - Ara Sınav 2
13Katı Bir Cismin Düzlemsel Kinetiği, İmpuls ve Momentum, Doğrusal ve Açısal Momentum
14Katı Bir Cismin Düzlemsel Kinetiği, İmpuls ve Momentum, Doğrusal ve Açısal Momentum
 
Kaynaklar:
Hibbeler, R. C. (2009). Engineering Mechanics Combined Statics & Dynamics. Pearson
 
Diğer Kaynaklar:
Beer, F. P., Johnston Jr, E. R., Mazurek, D. F., Cornwell, P. J., Eisenberg, E. R., & Sanghi, S. (1972). Vector mechanics for engineers (Vol. 1). Tata McGraw-Hill Education.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık, 3 saat teorik ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%50
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)140,507,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)13,003,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)26,0012,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)18,008,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.3
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0