Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Dinamik | MECE 206 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Parçacık ve katı cisim kinematiği ve dinamiği ile ilgili problemleri formüle etme |
2. Newton yöntemi ile kinetik bilgilerini kullanarak mühendislik problemlerini formüle etme ve çözme becerisi |
3. Parçacık kinematiğini impuls momentum yöntemini kullanarak formüle etme ve çözme becerisi. |
4. Enerji yöntemlerini kullanarak dinamik problemlerini formüle etme ve çözme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | MECE 203, PHYS 131 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır; parçacıkların kinematiği, dikdörtgen ve silindirik hızlanma ve ivme küresel ve normal ve teğetsel koordinatlar, doğrusal hareket, bağıl hareket, parçacıkların kinetiği; Newton'un hareket kanunu, hareket denklemi, iş, dürtü, momentum, iş ve enerji ilkesi, dürtü ve momentum ilkesi, açısal momentum, açısal dürtü ve momentum prensibi, parçacık sistemlerinin kinetiği, katı cisimlerin düzlemsel kinematiği, anlık merkez rotasyon, katı cisimlerin düzlemsel kinetiği, katı cisimlerin üç boyutlu kinematiği, katı cisimlerin üç boyutlu kinetiği |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Doğrusal Kinematik, Genel Eğrisel Hareket, İki Parçanın Mutlak Bağımlı Hareket Analizi |
2 | Parçacıkların Kinetiği, Kuvvet ve İvme, Newton’un Hareket Kanunları, Parçacıkların Bir Sisteminde Hareket Denklemi, Merkezi-Kuvvet Hareket ve Mekan Mekaniği |
3 | Bir parçacığın kinetiği, İş ve Enerji, Bir Kuvvetin İşi, İş ve Enerji Prensibi, Enerjinin Korunumu |
4 | Parçacık, İmpuls ve Momentum Kinetiği, Doğrusal Dürtü ve Momentum Prensibi |
5 | Hareket Denklemleri, Öteleme, Sabit Bir Eksen Etrafında Dönme, Genel Düzlem Hareketi |
6 | Hareket Denklemleri, Öteleme, Sabit Bir Eksen Etrafında Dönme, Genel Düzlem Hareketi |
7 | Rijit Cismin Düzlemsel Kinematiği, Rijit Cisim Hareketi - Ara Sınav 1 |
8 | Katı Bir Cismin Düzlemsel Kinetiği, İş ve Enerji, Kinetik Enerji, Bir Kuvvetin İşi |
9 | Çarpma, Açısal Momentum |
10 | Bağıl Hareket Analizi, Dönen Eksenler Kullanılarak Bağıl Hareket Analizi |
11 | Bağıl Hareket Analizi, Dönen Eksenler Kullanılarak Bağıl Hareket Analizi |
12 | Rijit Bir Cismin Düzlemsel Kinetiği, Kuvvet ve İvme, Eylemsizlik Momenti - Ara Sınav 2 |
13 | Katı Bir Cismin Düzlemsel Kinetiği, İmpuls ve Momentum, Doğrusal ve Açısal Momentum |
14 | Katı Bir Cismin Düzlemsel Kinetiği, İmpuls ve Momentum, Doğrusal ve Açısal Momentum |
|
Kaynaklar: |
Hibbeler, R. C. (2009). Engineering Mechanics Combined Statics & Dynamics. Pearson
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Beer, F. P., Johnston Jr, E. R., Mazurek, D. F., Cornwell, P. J., Eisenberg, E. R., & Sanghi, S. (1972). Vector mechanics for engineers (Vol. 1). Tata McGraw-Hill Education. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık, 3 saat teorik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 0,50 | 7,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 6,00 | 12,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 3 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |