Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapısal Sistemlerin Davranışı ve Analizi | ARCH 237 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Basit strüktürel elemanların davranışını anlayabilir |
2. Tambağlı kirişleri ve basit fazlabağlı kirişleri analiz edebilir. |
3. Tambağlı çerçeveleri ve basit fazlabağlı çerçeveleri analiz edebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Arch 122 |
|
Dersin Tanımı:
Statik olarak tambağlı (izostatik) kirişlerin düşey ve yatay yükler altında analizi. İç kuvvet diyagramları. Birinci dereceden fazlabağlı (hiperstatik) iç mafsallı kirişlerin analizi. Çerçeve sistemlerin düşey ve yanal yükler altında analizi ile iç kuvvet diyagramlarının çizilmesi.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Taşıyıcı Sistemlerin Davranışı ve Analizi Dersinin Konuları, Amaçları, Gereksinimleri, Kuralları. |
2 | Tambağlı Kirişlerin Analizi 1 |
3 | Tambağlı Kirişlerin Analizi 2 |
4 | Tambağlı Kirişlerin Analizi 3 |
5 | Basit Fazlabağlı Kirişlerin Analizi 1 |
6 | Basit Fazlabağlı Kirişlerin Analizi 2 |
7 | Konuların Gözden Geçirilmesi 1 |
8 | Çerçeve Tipi Taşıyıcı Sistemlerin Mimari Tasarımda Kullanımı. |
9 | Tambağlı Çerçevelerin Analizi 1 |
10 | Tambağlı Çerçevelerin Analizi 2 |
11 | Tambağlı Çerçevelerin Analizi 3 |
12 | Basit Fazlabağlı Çerçevelerin Analizi |
13 | Konuların Gözden Geçirilmesi 2 |
14 | Dönem Değerlendirmesi, Öğrenci Girdilerinin Ölçülmesi, Görüş ve Öneriler. |
|
Kaynaklar: |
Bu ders için ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Russel C. Hibbeler, Engineering Mechanics: Statics, Pearson, 14th edition, 2019, ISBN-10: 0135881161, ISBN-13: 978-0135881163
Russel C. Hibbeler, Mechanics of Materials, Pearson, 10th edition, 2016, ISBN-10: 0134319656, ISBN-13: 978-0134319650
Ferdinand P. Beer, E.Russel Johnston Jr., David F. Mazurek, Vector Mechanics for Engineers Statics, McGraw-Hill Education, 12th edition,
2018, ISBN-10: 1259977269, ISBN-13: 978-1259977268 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat teorik ders anlatımı. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 1 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 1 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 3 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 2 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 3 |