PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Sanat ve Mimarlık KültürüINAR 261213 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. On dokuzuncu ve yirminci yüzyılda sanatsal ve mimari tarzların gelişimini incelemek
2. Sanatsal ve mimari terminolojiyi tanımlamak
3. 20. yüzyılın sanat eserlerini ve yapılı çevrelerini analiz etmek
4. Sanatsal ve mimari yaratımı dönemin sosyal ve politik koşullarına göre tanımlamak
5. Yirminci yüzyılda mimari söylemin gelişimini incelemek
6. Yirminci yüzyılın mimari eserlerini ve kavramsal / üslup geçmişlerini analiz etmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, geç Osmanlı ve Türk sanatı ve mimarisi de dahil olmak üzere, 19. yüzyılın ortalarından 20. yüzyılın ikinci yarısına kadar olan modernleşme döneminde sanat ve mimaride yaşanan belirli üsluplara odaklanır. Yapılı çevre, iç mekanlar, tekstil, sanat eserleri, resim, heykel, süslemeler ve mobilyalar üzerinde modern sanat akımları incelenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Önceki yarıyılın tekrarı
219.yy. 2. yarısında sanat: Realizm, Empresyonizm ( İzlenimcilik), Post-empresyonizm (Art-izlenimcilik)
320. yüzyılın başlarında sanat: Erken Ekspresyonism, Modern Sanat, Fovizm, Kübizm
420. yüzyılda sanat: Fütürizm, Yapılandırmacılık, Hassasiyetçilik
520. yüzyılda sanat: Alman Dışavurumculuğu, Neo-Plastikçilik (De Stijl), Sürrealizm
6Ara sınav 1
719. yüzyılın ikinci yarısında mimari: Eklektizm, Canlanmacılık, Dökme Demir Çağı, Sanayi Çağı, Chicago Okulu, Prairie Okulu
820. yüzyılda mimari: Sanat ve Zanaat, Art Nouveau, Art Deco
920. yüzyılın ilk yarısında mimari: Uluslararası Stil 1 (Deutscher Werkbund, Bauhaus)
1020. yüzyılın ilk yarısında mimari: Uluslararası Stil 2 (Le Corbusier ve Rasyonalizm)
1120. yüzyılın ikinci yarısında mimari: Rasyonalizm, Post Fonksiyonalizm, Çoğulculuk, Post-Strüktüralizm, Dekonstrüktivizm
12Çağdaş ve Yakın Mimarlık Stilleri
 
Kaynaklar:
Arnason, H. H., & Mansfield, E. C. (2012). History of modern art. Pearson Education. Colquhoun, A. (2002). Modern architecture. OUP Oxford. Frampton, K., & Futagawa, Y. (1983). Modern architecture. Rizzoli. Frampton, K. (2020). Modern architecture: a critical history (world of art). Thames & Hudson. Gombrich, E. H., & Gombrich, E. H. (1995). The Story of Art (Vol. 12, pp. 155-159). London: Phaidon. Heynen, H. (2000). Architecture and modernity: a critique. MIT Press. Hopkins, D. (2000). After modern art 1945-2000. Oxford University Press. Lynton, N., & Chester, W. (1980). The Story of Modern Art. Oxford: Phaidon. Scully, V. J. (2003). Modern architecture and other essays. Princeton University Press.
 
Diğer Kaynaklar:
Ders Notları https://www.wikipedia.org https://www.moma.org http://www.mimarlarodasi.org.tr
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yoğun görsel malzeme kullanımıyla desteklenen derslerden oluşan ders haftada 2 saatten oluşmaktadır. Öğrencilerden bir araştırma yapmaları veya kapsamlı bir araştırmayı kapsayacak şekilde ev sınavlarına girmeleri beklenir. Ayrıca öğrencilerden tartışmalar yoluyla da mimari eleştiri becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. Görsel medya dersin bel kemiği olduğundan, katılım önemlidir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav I1%30
Ödev1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor