Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Klinik Psikoloji I | PSY 243 | 2 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Klinik psikolojinin tarihini öğrenir |
2. Klinik psikolojide araştırma yöntemlerini öğrenir |
3. Klinik psikolojinin temek konularını öğrenir |
4. Klinik değerlendirmenin kapsamını anlar |
5. Değerlendirme araçlarını, skorlama ve sonuçları raporlamayı öğrenir |
6. Psikoterapiye ilişkin temel bilgileri edinir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, klinik psikolojiye kapsamlı bir giriş sunarak alanın gelişimini, güncel uygulamalarını ve temel ilkelerini ele alır. Dersin amacı, öğrencilere klinik psikolojinin bir bilim ve uygulama alanı olarak tanımı ve kapsamı hakkında bilgi vermektir. Ders içeriği, klinik psikolojinin tarihsel gelişimini kapsar ve sınıflandırma, tanı, psikolojik değerlendirme ile önleme ve müdahale stratejileri gibi temel konuları ele alır. Müfredat, klinik psikolojide araştırma yöntemlerine özel bir vurgu yapar. Son olarak, adli psikoloji gibi klinik psikoloji ile kesişen disiplinlerarası alanlar tanıtılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Klinik Psikolojinin Gelişimi |
2 | Güncel Klinik Psikoloji |
3 | Sınıflandırma ve Tanı |
4 | Klinik Psikolojide Araştırma Yöntemleri |
5 | Klinik Psikolojide Araştırma Bulguları |
6 | Önleme |
7 | Gözden Geçirme ve Ara Sınav |
8 | Değerlendirme: Genel Bakış, Görüşme ve Gözlem |
9 | Değerlendirme: Zihinsel ve Bilişsel Ölçümler & Özbildirimine Dayalı ve Projektif Ölçümler |
10 | Değerlendirme: Entegrasyon ve Klinik Karar Verme |
11 | Müdahale: Genel Bakış |
12 | Müdahale: Değişimin Temel Öğelerini Belirleme |
13 | Müdahale: Psikiyatrik Perspektif |
14 | Klinik Sağlık Psikolojisi, Klinik Nöropsikoloji ve Adli Psikoloji |
|
Kaynaklar: |
Hunsley, J & Lee, CM (2006). Introduction to Clinical Psychology An Evidence-Based Approach. Canada: John Wiley & Sons Canada, Ltd. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Kotov, R., Krueger, R. F., Watson, D., Achenbach, T. M., Althoff, R. R., Bagby, R. M., ... & Eaton, N. R. (2017). The Hierarchical Taxonomy of Psychopathology (HiTOP): A dimensional alternative to traditional nosologies. Journal of abnormal psychology, 126(4), 454. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, sınıf içi ders anlatımı olarak tasarlanmıştır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |