PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Klinik Psikoloji IPSY 243214 + 046,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Klinik psikolojinin tarihini öğrenir
2. Klinik psikolojide araştırma yöntemlerini öğrenir
3. Klinik psikolojinin temek konularını öğrenir
4. Klinik değerlendirmenin kapsamını anlar
5. Değerlendirme araçlarını, skorlama ve sonuçları raporlamayı öğrenir
6. Psikoterapiye ilişkin temel bilgileri edinir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, klinik psikolojiye kapsamlı bir giriş sunarak alanın gelişimini, güncel uygulamalarını ve temel ilkelerini ele alır. Dersin amacı, öğrencilere klinik psikolojinin bir bilim ve uygulama alanı olarak tanımı ve kapsamı hakkında bilgi vermektir. Ders içeriği, klinik psikolojinin tarihsel gelişimini kapsar ve sınıflandırma, tanı, psikolojik değerlendirme ile önleme ve müdahale stratejileri gibi temel konuları ele alır. Müfredat, klinik psikolojide araştırma yöntemlerine özel bir vurgu yapar. Son olarak, adli psikoloji gibi klinik psikoloji ile kesişen disiplinlerarası alanlar tanıtılır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Klinik Psikolojinin Gelişimi
2Güncel Klinik Psikoloji
3Sınıflandırma ve Tanı
4Klinik Psikolojide Araştırma Yöntemleri
5Klinik Psikolojide Araştırma Bulguları
6Önleme
7Gözden Geçirme ve Ara Sınav
8Değerlendirme: Genel Bakış, Görüşme ve Gözlem
9Değerlendirme: Zihinsel ve Bilişsel Ölçümler & Özbildirimine Dayalı ve Projektif Ölçümler
10Değerlendirme: Entegrasyon ve Klinik Karar Verme
11Müdahale: Genel Bakış
12Müdahale: Değişimin Temel Öğelerini Belirleme
13Müdahale: Psikiyatrik Perspektif
14Klinik Sağlık Psikolojisi, Klinik Nöropsikoloji ve Adli Psikoloji
 
Kaynaklar:
Hunsley, J & Lee, CM (2006). Introduction to Clinical Psychology An Evidence-Based Approach. Canada: John Wiley & Sons Canada, Ltd.
 
Diğer Kaynaklar:
Kotov, R., Krueger, R. F., Watson, D., Achenbach, T. M., Althoff, R. R., Bagby, R. M., ... & Eaton, N. R. (2017). The Hierarchical Taxonomy of Psychopathology (HiTOP): A dimensional alternative to traditional nosologies. Journal of abnormal psychology, 126(4), 454.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, sınıf içi ders anlatımı olarak tasarlanmıştır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)122,0022,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)130,0030,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.3
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.2
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.2
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.2
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.3
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.4
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.3
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.2
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.2
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.3
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.4
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.3
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.3