Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapımın Temelleri | INAR 285 | 2 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Betonarme, çelik, ahşap ve yığma yapı sistemlerini tanımlayabilir ve karşılaştırabilir. |
2. Farklı yapı sistemlerinin taşıyıcı mantığını ve işleyişini açıklayabilir. |
3. Yapım tekniklerini iç mimari tasarım süreci ile ilişkilendirebilir. |
4. Yapı sistemlerine ilişkin çizimlerini dijital ortamda düzenleyebilir ve sunabilir. |
5. Eleştirel düşünme ve teknik gözlem becerileriyle yapıları analiz edebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iç mimarlık öğrencilerine yapı sistemlerinin temel kavramlarını tanıtmayı amaçlar. Betonarme, çelik, ahşap ve yığma yapım sistemleri detaylı olarak ele alınarak, taşıyıcı sistemlerin mekânsal organizasyon, estetik ve malzeme seçimi üzerindeki etkileri analiz edilir. Öğrenciler, farklı yapım tekniklerinin işleyişini öğrenir ve bu sistemlerin iç mimari tasarıma entegrasyonunu teknik çizim ve sunumlarla ifade ederler. Yapı elemanlarının doğru anlaşılması, işlevsel ve yaratıcı tasarımlar üretme sürecinde temel bir yapı taşı olarak ele alınır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yapı ve yapımın Temelleri |
2 | Yapıya Giriş ve Bileşenleri/Yapısal Yükler ve Sistemler |
3 | Yığma Yapılar |
4 | Betonarme Sistemler I: Kolon, Kirişler ve Döşemeler |
5 | Betonarme Sistemler II: Merdiven ve Duvarlar |
6 | Temeller ve Toprak Etkileşimi |
7 | Ahşap iskelet sistemler |
8 | Çelik Sistemler I |
9 | Çelik Sistemler II |
10 | Betonarme karkas sistemli bir binanın içerisine Hibrit sistemden oluşan bir asma kat inşa edilmesi. |
11 | Betonarme karkas sistemli bir binanın içerisine Hibrit sistemden oluşan bir asma kat inşa edilmesi. |
12 | Betonarme karkas sistemli bir binanın içerisine Hibrit sistemden oluşan bir asma kat inşa edilmesi. |
13 | Jüri: Yapısal Çizim Sunumu ve tartışma |
14 | Jüri: Yapısal Çizim Sunumu ve tartışma |
|
Kaynaklar: |
* Ashcroft, Roland Construction For Interior Designers, Longman Scientific and Technical 1992 0 -582- 08125- 4
* Ching, Francis D.K. Adams, Cassandra Building Construction Illustrated Van Nostrand Reinhold, New York 1991 0-471-35898-3
|
|
Diğer Kaynaklar: |
* Burberry, Peter Mitchell’s Building Series: Environment and Services Addison Wesley Longman Ltd., Harlow,England, 1997 0-582-24521-4
* Ching, Francis D.K Interior Design Illustratated John Willey and Sons,Inc 1987 0-471-28868-3
* Bingelli,Corky Building Systems For Interior Designers John Willey and Sons,Inc 2003 0-471-41733-5
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders; kuramsal bilgi ile uygulamalı eğitimi bütünleştiren bir yaklaşımla yürütülür. Öğrencilerin yapı sistemlerini sadece teknik birer unsur olarak değil, aynı zamanda iç mekân tasarımıyla bütünleşik bir tasarım girdisi olarak kavramaları hedeflenir. Bu amaçla teorik dersler, görsel sunumlar, teknik çizim uygulamaları ve tartışma temelli atölye çalışmalarıyla desteklenir. Ders süresince aktif katılım, eleştirel düşünme, teknik çözümleme ve yapı okuma becerileri teşvik edilir. Öğrencilerin dönem boyunca düzenli olarak proje çıktıları üretmeleri, ara sınav, jüri ve final sunumlarına katılmaları beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Proje Sunumları | 1 | %25 |
Final Projesi | 1 | %30 |
Haftalık Çalışmalar | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |