Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Devre Teorisi I | MECE 235 | 2 | 1 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Elektrik devresinin nasıl analiz edileceğini öğrenmek. |
2. Elektronik cihazlardaki elektriksel problemleri çözmek. |
3. Elektrik devreleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Analog devrelerin temel bileşenlerine dayanarak, öğrencilerin elektrik devre analiz prosedürlerini gerçekleştirmelerine olanak sağlanması amaçlanmaktadır. Esas olarak, DC analiz kavramları ve yöntemleri (devre analiz yöntemleri, devre teoremleri, devre basitleştirme yöntemleri, RC, RL, RLC, LC devreleri) açıklanmakta ve bazı AC analiz kavramlarından (dalga formları, temel giriş fonksiyonları) da bahsedilmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
HAYIR |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel Devre Miktarları, (Yük, Akım, Gerilim, Enerji, Güç, Kaynaklar), Ohm Yasası, Kirchhoff Akım Yasası (KCL) ve Kirchhoff Gerilim Yasası (KVL), Seri ve Paralel Direnç ve Gerilim ve Akım Bölümü |
2 | Düğüm Analizi (Düğüm gerilimi yöntemi), Mesh Analizi (mesh akımı yöntemi), Süperpozisyon, Maksimum güç transferi, Delta-Y dönüşümü, Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, Kaynak dönüşümü |
3 | Düğüm Analizi (Düğüm gerilimi yöntemi), Mesh Analizi (mesh akımı yöntemi), Süperpozisyon, Maksimum güç transferi, Delta-Y dönüşümü, Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, Kaynak dönüşümü |
4 | Temel periyodik dalga formları (Sinüs dalgası, Üçgen dalga, Kare dalga), Kök ortalama kare ve ortalama değerler, Basit dirençli AC+DC devreleri, karmaşık sayılar. |
5 | Birim adım fonksiyonu, Birim rampa fonksiyonu, Darbe fonksiyonu, Dublet fonksiyonu, |
6 | Kondansatörler, indüktörler, başlangıç durumu modelleri |
7 | Birinci dereceden devreler (RC, RL devreleri) |
8 | Birinci dereceden devreler (RC, RL devreleri) |
9 | Birinci dereceden devreler (RC, RL devreleri) |
10 | İkinci dereceden devreler (RLC, LC devreleri) |
11 | İkinci dereceden devreler (RLC, LC devreleri) |
12 | İkinci dereceden devreler (RLC, LC devreleri) |
13 | İkinci dereceden devreler (RLC, LC devreleri) |
14 | Anahtarlama Devreleri, Anahtarlama İşlemleri, Diyot Devreleri |
|
Kaynaklar: |
James W. Nilsson, Susan A. Riedel, Electric Circuits, Pearson Prentice Hall 2001 0131989251 |
|
Diğer Kaynaklar: |
John O'Malley, Schaum's Outline of Basic Circuit Analysis, McGraw-Hill. 1992 0131733494
Charles. Alexander & Matthew. Sadiku, Fundamentals of Electric Circuits, McGraw-Hill Science 2008 978-0077263195
Charles J. Monier, Electric Circuit Analysis, Prentice Hall 2000 978-0126912951
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Hafta 2 saat teori ve 2 saat lab dersi. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Midterm Exam | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Laboratuvar Çalışması | 14 | %20 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 1,00 | 1,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 3 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |