Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlıkta Yapı Malzemeleri | ARCH 205 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Malzemelerin kökeni, elde edilme yöntemleri, kullanım için değişim ve dönüşüm biçimi, depolama biçimi, defoları, bozulma biçimi ve bu bozulmalara karşı önlemler ile malzemelerin temel kullanım biçimleri hakkında bilgi edinir. |
2. Yapım sürecinde malzemelerin, biçimi, birleşimi, işlenişi ve kullanılışı hakkında bilgi edinir. |
3. Hangi malzemenin hangi malzeme ile birlikte ya da tek başına kullanılması gerektiği hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bina yapımında kullanılan başlıca yapı malzemeleri bu ders kapsamında, farklı özellikleri ve kullanım biçimleriyle tanıtılır.
Bu ders genel olarak aşağıda verilenleri amaçlar;
-Mimarlık öğrencilerinin zihninde genel malzeme bilgisine dair duyu ve bilinci oluşturmak,
-Malzemenin doğasına dair temel bilgiyi vermek; ne şekilde tedarik edildiği, yapı malzemesi olarak kullanıma nasıl dönüştüğü, vb.
-Malzemenin doğası gözetildiğinde avantajlı veya dezavantajlı olduğu durumları tartışmak.
-Yapısal malzemeye dair terminolojiyi öğretmek. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zeka kullanımını gerektirecek bir uygulamaya gereksinim duyulmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Kavramlar & Tanımlar |
2 | Ahşap & Ahşap Ürünleri |
3 | Kil ürünleri, Dönem ödevi duyurusu, (Olması durumunda) |
4 | Kil ürünleri, Seramik & Vitrifiye |
5 | Taş |
6 | Taş |
7 | Beton |
8 | Beton |
9 | Metaller |
10 | Metaller |
11 | Cam & Cam Ürünleri |
12 | Cam & Cam Ürünleri |
13 | Plastik & Polimer Malzemeler |
14 | Kompozit malzemeler |
|
Kaynaklar: |
Derse özel olarak hazırlanmış bir kaynak veya basılı ders notu bulunmamaktadır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Lyons, A., 2014. Materials for Architects and Builders, New York: Routledge
Eriç, M., 2002. Yapı Fiziği ve Malzemesi, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Şimşek, O., 2003. Yapı Malzemesi, İstanbul: Beta Basım Yayım |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saatlik görsel sunuşlar içeren derslerden oluşmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 0 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 0 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 4 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 2 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 0 |