Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Destekli Tasarım I | ARCH 203 | 2 | 1 | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari çizim ve üç boyutlu mimari modelleme için gereken farklı yazılımlardan yararlanma becerisine sahip olacaklardır. |
2. Çizim ve modelleme yazılımlarının tasarım arayüzlerinin, şablonlarının ve menülerinin kontrolüne ve müdahalesine yetkin olacaklardır. |
3. Uygun bilgisayar destekli yazılımlarda farklı ölçeklerde mimari çizim ve modelleme yapabileceklerdir. |
4. Uygun bilgisayar destekli yazılımlarda eskiz, çizim, modelleme, kesit alma ve değişiklik yapmanın temel araçlarını ayırt edebilme ve kullanabilme yetisine sahip olacaklardır. |
5. Özellikler, katmanlar, çizgi kalınlıkları, çizgi tipleri ve ölçülendirme üzerinde değişiklik yapabileceklerdir. |
6. Ders çalışmaları aracılığıyla çeşitli tiplerde bilgisayar destekli mimari çizim ve modelleme çalışmaları üretebileceklerdir. |
7. Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari çizim ve üç boyutlu mimari modellemeleri yazılımların kapasitesiyle orantılı olarak güncel biçimde sunabileceklerdir. |
8. Ölçekle ilişkili olarak biçimlendirilme, tasarım ve baskı yapmayı öğreneceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, Autodesk AutoCAD, SketchUp, Revit, Adobe Photoshop, Illustrator ve InDesign gibi yazılımlar kullanılarak gerçekleştirilen 2D mimari çizim, 3D mimari modelleme ile mimari görselleştirme ve sunuma odaklanan giriş niteliğinde bir derstir. CAD tabanlı mimari çizim, modelleme ve temsil müfredatının ilk aşamasını oluşturur. Dersin amacı, bilgisayar destekli ortografik çizim ve mimari temsile dair temel ilkeleri tanıtarak, mimarlık öğrencilerine 2 boyutlu çizim, 3 boyutlu modelleme ve mimari temsil konularında temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mimarlar için bilgisayar destekli tasarıma giriş: farklı yazılım ve uygulamalar |
2 | Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari çizimin temelleri |
3 | Bilgisayar destekli iki boyutlu mimari çizim yazılımında kullanıcı arayüzüne, şablonlara ve münülere giriş |
4 | Bilgisayar destekli tasarım arayüzünün kontrolü: eksenler, standart görünüşler, yörüngeleme ve çevrinme, farklı ölçek ve birimleri anlama |
5 | Çizim ve müdahalenin temel araçları |
6 | Çizimlerin özelliklerini, katmanlarını ve boyutlarını anlama ve değiştirme |
7 | Mimari çizimlerin biçimlendirilmesi, tasarımı ve baskısının ölçekle ilişkili olarak ilke ve araçları |
8 | Bilgisayar destekli üç boyutlu modellemenin temelleri |
9 | Bilgisayar destekli üç boyutlu mimari modelleme yazılımında kullanıcı arayüzüne, şablonlara ve münülere giriş |
10 | Bilgisayar destekli tasarım arayüzünün kontrolü: eksenler, standart görünüşler, yörüngeleme ve çevrinme, farklı ölçek ve birimleri anlama |
11 | Modelleme ve müdahalenin temel araçları |
12 | Modellerin özelliklerini, katmanlarını ve boyutlarını anlama ve değiştirme |
13 | Sayısal mimari modellerin ölçekle ilişkili olarak biçimlendirilmesinin, tasarımının ve baskısının ilke ve araçları |
14 | Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının birbirleriyle işbirliği |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
John Elys (2013). CAD Fundamentals for Architecture, Laurence King. Peter Szalapaj (2013). CAD Principles for Architectural Design, Architectural Press. Daniel Schodek, et.al. (2004). Digital Design and Manufacturing: CAD/CAM Applications in Architecture and Design, Wiley. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, tanıtılan bilgisayar programlarının pratik uygulamalarını yönlendiren ders anlatımlarıyla yürütülmektedir. Öğrencilerin her derse, eğitmenler tarafından sağlanan eğitim videolarını izleyerek hazırlanmaları beklenmektedir. Bu videolar önceden izlenmeli ve her modül için istenen çizimler tamamlanmalıdır. Her modülün başında, öğrencilerin hazırlık düzeyini ölçmek amacıyla yarım saatlik bir kısa sınav yapılır. Her ders anlatımının ardından, o oturum içinde tamamlanması gereken bir sınıf içi uygulama verilir. Bu çalışmanın ders sonunda teslim edilmesi gerekir. Öğrencilerden, bu sınıf içi çalışmaları bir sonraki hafta gözden geçirilecek şekilde ev ödevi olarak geliştirmeleri beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Laboratuvar | 12 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Ödev | 13 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 0 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 0 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 0 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 0 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 0 |