Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Matematiksel Yazılımlara Giriş | MATH 221 | 2 | 1 | 3 + 2 | 4 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler çeşitli matris ve vektör işlemlerini yapmak için MATLAB'ı kullanabileceklerdir. |
2. Öğrenciler denklem sistemlerini çözmek için MATLAB'ı kullanabileceklerdir. |
3. Öğrenciler fonksiyonları çizmek için MATLAB'ı kullanabileceklerdir. |
4. Öğrenciler döngüleri ve koşul cümlelerini kullanmak için MATLAB'ı kullanabilecektir. |
5. Öğrenciler MATLAB'ı kullanarak matematik problemlerini çözen kısa programlar yazabileceklerdir. |
6. Öğrenciler rapor yazmak için LaTeX'i kullanmak için MATLAB'ı kullanabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders programlama deneyimi olmayan öğrencilere yöneliktir. Matrisler, vektörler, değişkenler, diziler, koşullu ifadeler, döngüler, fonksiyonlar, iki ve üç boyutlu çizimler anlatılmaktadır. Kursun sonunda öğrenciler MATLAB'ı çeşitli derslerde kullanabilmeli ve programlama becerilerini derinleştirmeye ve Java, C++ veya Python gibi hesaplama için diğer dilleri öğrenmeye hazır olmalıdır. Ayrıca dersin sonunda LaTeX'e kısa bir giriş yapıyoruz. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | MATLAB masaüstü ortamı |
2 | Matrisler, matris işlemleri, satırlar ve sütunlar |
3 | Çok boyutlu diziler |
4 | Kodlar |
5 | Çizimler, çoklu çizimler |
6 | 3 Boyutlu Çizimler |
7 | Koşullu Kontrol — if, else, switch |
8 | Koşullu Kontrol — if, else, switch |
9 | Döngü Kontrol — for, while, continue, break |
10 | Döngü Kontrol — for, while, continue, break |
11 | Programın Sonlandırılması — return, vectorization, preallocation |
12 | Fonksiyonlar |
13 | LaTeX – Giriş, yapılandırılmış ve WYSIWYG editörleri |
14 | LaTeX: Denklemler, diziler, matrisler, özel semboller |
|
Kaynaklar: |
MATLAB: A Practical Introduction to Programming and Problem Solving 5th Edition, Stormy Attaway, Butterworth-Heinemann, 2018, ISBN: 978-0128154793 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Matlab Primer, Mathworks, 2019 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat problem çözme ve uygulamaları içeren ders anlatımı. Öğrencilerin derslere katılımı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmek için toplam derslerin en az 50% sine devam etmeleri beklenir. Aksi halde, öğrenciler NA notu ile kalacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Laboratuvar Sınavı | 2 | %10 |
Laboratuvar | 0 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,50 | 21,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 10,00 | 10,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 2 | 5,00 | 10,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 21,00 | 21,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
4 | Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur. | 3 |
5 | Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
7 | Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur. | 3 |
8 | Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur. | 3 |
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 4 |