PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Siyasal İletişimHİR 205213 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Siyasal iletişimin temel kavramlarını bilir,
2. Siyasal iletişimin kuramsal yaklaşımlarını ve konu ile ilintili teorileri kavrar
3. Siyaset ve iletişim süreçleri arasındaki ilişkiyi ve ilişki kurma yöntemlerini öğrenir
4. Siyasal kampanyaların nasıl gerçekleştirileceğine dair farkındalık kazanır
5. Ulusal ve uluslar arası ölçekte siyasi organizasyonların toplumla kurduğu ikna ve onay elde etme süreçleri hakkında bilgilenir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Siyasal iletişimle ilgi kavramsal çerçeve ve teorik yaklaşımlar ele alınmakta, liderlik ve politik imaj yönetimi, kamuoyu ve medya ilişkisi, siyasal kampanyalarda kullanılan yöntemler, politik pazarlama ve siyasal reklam çalışmaları, propaganda ve lobicilik süreçleri, seçmenlerin oy verme davranışlarını etkileyen faktörler ile iletişim yöntemlerinin etkisi değerlendirilmektedir
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Siyasal iletişimin, fonksiyonlarının, siyasal iletişim sürecinin tanımlanması, geleneksel ve eleştirel akım açısından alanın değerlendirilmesi
2Liderlik, liderlik teoriler, isiyasal imaj yönetimi
3Medya, kamuoyu, siyaset ilişkisinin inşası ve işleyişi
4Kamu diplomasisi
5Propaganda süreçleri
6Siyasal reklam
7Vize
8Siyasal pazarlama
9Siyasal kampanyaların işlevleri-1
10Siyasal kampanyaların işlevleri-2
11Seçmenlerin oy verme davranışını etkileyen faktörler ve oy verme yaklaşımları/Dönem ödevi sunumu
12Türkiye’nin siyasal zemini, yapısal özellikleri ve dinamikleri/Dönem ödevi sunumu
13Seçilmiş kampanyalar ve siyasal iletişim faaliyetleri örnekleri : Türkiye & Dünya -1/Dönem ödevi sunumu
14Seçilmiş kampanyalar ve siyasal iletişim faaliyetleri örnekleri : Türkiye & Dünya -2/Dönem ödevi sunumu
 
Kaynaklar:
Oya Tokgöz, Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Kitabevi, 2014.
 
Diğer Kaynaklar:
Darren G. Lilleker, Siyasal İletişim Temel Kavramlar, Kaknüs Yayınları, 2013. Ahmet Kalender, Siyasal İletişim Seçme ve İkna Stratejileri, Çizgi Kitapevi Yayınları, 2005.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, uygulamalar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%50
Dönem Ödevi (Araştırma)1%13
Dönem Ödevi (Sunumu)1%12
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.4
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.3
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.4
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.3
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.3
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.3
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.2
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.2
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.0
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.4
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.3
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2