Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Reklam ve Pazarlama İletişimi | PMY 508 | 9 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Pazarlama iletişimi çalışmalarını teorik ve uygulamaları açısından açıklar |
2. Pazarlama iletişimi karmasında yer alan elemanları (reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, doğrudan pazarlama, kişisel satış) ogrenir. |
3. Pazarlama iletişimi karması elemanları arasındaki ilişkiyi ifade eder. |
4. Pazarlama iletişiminin bütünleşik bakış açısıyla kullanılması halinde nasıl sinerji yarattığını açıklar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, reklam ve pazarlama iletişimi teorik yönleri ile ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Ders kapsamında reklam amaclari, mecralari, bütünleşik pazarlama iletişimi ve pazarlama sürecindeki rolü, bütünleşik pazarlama iletişimi planı, pazarlama iletişimi karmasının elemanları olan reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama kavramları, temel içerikleri ve uygulamaları incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Reklamin Amaclari ve Fonksiyonlari |
2 | Turkiye’de Dunya’da Reklam Sektorunun Tarihsel Gelisim Sureci |
3 | Butunlesik Pazarlama Iletisimi |
4 | Reklamin Toplumsal Rolu ve Etkileri |
5 | Reklama dair Temel Elestiriler |
6 | Tuketici Davranislari |
7 | Ara Sınav |
8 | Iletisim Kavrami ve Amaclari |
9 | Reklam Turleri |
10 | Reklam Mecralari |
11 | Etki Hiyerarsisi Modelleri |
12 | Gerilla Pazarlama |
13 | Bilincalti Reklamlar |
14 | Reklam Etigi Kavrami ve Onemi |
|
Kaynaklar: |
Öğretim elemanı tarafından dağıtılacak ders notları ve akademik makaleler |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Farklı kaynaklar taranarak oluşturulmuş PPT slidelar ve akademik makaleler eşliğinde, her hafta 3 saat etkileşimli öğretim tekniği kullanılmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %80 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |