Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnşaat Mühendisliğinde Master Tezi (Tezli YL programı) | CE 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusunu tanımlar ve araştırma problemine dayalı hipotez veya araştırma soruları geliştirir. |
2. Kuramsal çerçeveyi ve ilgili literatürü eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek araştırmasını bilimsel temellere dayandırır. |
3. Alanına uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri kullanarak araştırma tasarımını oluşturur ve uygular. |
4. Topladığı verileri akademik ve etik ilkeler doğrultusunda çözümler, yorumlar ve bilimsel sonuçlara ulaşır. |
5. Araştırma süreci ve bulgularını bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlayarak alanına katkı sunan bir tez çalışması ortaya koyar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders tezli yüksek lisans öğrencisinin akademik danışmanı tarafından yürütülen tez çalışmasını kapsamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve tez süreci hakkında genel bilgilendirme |
2 | Araştırma probleminin ve amacının belirlenmesi |
3 | Hipotez/araştırma sorularının oluşturulması |
4 | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yapılandırılması |
5 | Literatür tarama teknikleri ve kaynak yönetimi |
6 | Yöntem belirleme: araştırma desenleri |
7 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi |
8 | Etik kurul başvurusu ve saha çalışmasına hazırlık |
9 | Veri toplama süreci |
10 | Veri analizi yöntemleri |
11 | Bulguların sunumu ve yorumlanması |
12 | Tartışma ve sonuçların yazımı |
13 | Tezin akademik yazım ve biçimsel yapısı |
14 | Tez savunmasına hazırlık: sunum ve jüri öncesi hazırlık |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
Alanla ilgili özgün tez örnekleri ve akademik makaleler |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Yüzyüze danışmanlık
• Literatür tarama ve analiz
• Uygulamalı veri toplama ve analiz
• Akademik yazım ve sunum çalışmaları
• Geri bildirim ve revizyon |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %20 |
Araştırma | 1 | %50 |
Tez önerisi/planlama | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 3 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 2 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |