Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mühendislik Mekaniği: Statik | CE 221 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Statik için temel vektör cebirini uygulama |
2. Serbest cisim diyagramında kuvvetleri ve momentleri tanımlama |
3. Bir parçacık veya statik olarak belirli bir kafes ve çerçeve yapıları için denge kavramını oluşturma |
4. Mestnetlerdeki tepki kuvvetlerini hesaplama |
5. Statik olarak belirli yapılar için iç kuvvetleri belirleme ve iç kuvvet diyagramlarını oluşturma |
6. Bir nesnenin ağırlık merkezini bulma |
7. Bir alan için atalet momentini hesaplama |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PHYS131, MATH158 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders şu konuları kapsamaktadır: Rijit cisim mekaniğine giriş, kuvvet vektörleri, moment kavramları, çift, bileşke, parçacıkların dengesi, rijit cisimlerin iki ve üç boyutlu dengesi, serbest cisim diyagramı, dağıtılmış kuvvetler, kafes kirişlerin yapısal analizi. ve kirişler, eksenel, kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları, ağırlık merkezi, geometrik merkez, atalet momenti.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
İzin verilmemektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Statiğin genel prensipleri |
2 | Kuvvet vektörleri |
3 | Kuvvet sistemlerinin bileşkesi |
4 | Kuvvet sistemlerinin bileşkesi |
5 | Bir parçacığın dengesi |
6 | Katı bir cismin dengesi |
7 | Mesnet türleri, mesnet reaksiyonları, statik olarak belirli sistemler |
8 | Kafes ve kirişlerin yapısal analizi |
9 | Kafes ve kirişlerin yapısal analizi |
10 | Kesit yöntemine ve entegrasyon yöntemine göre kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları |
11 | Kesit yöntemine ve entegrasyon yöntemine göre kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları |
12 | Kesit yöntemine ve entegrasyon yöntemine göre kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları |
13 | Yüzeylerin özellikleri: Alan momenti ve ağırlık merkezi |
14 | Yüzeylerin özellikleri: atalet momenti |
|
Kaynaklar: |
R.C. Hibbeler Engineering Mechanics: Statics in SI Units, 14th Edition Prentice Hall 2016 1292089237 |
|
Diğer Kaynaklar: |
F.P. Beer, E.R. Johnston, D.F. Mazurek, P.J. Cornwell, B. Self Vector Mechanics for Engineers: Statics and Dynamics, 12th Edition McGraw Hill 2019 0077402286
D. Gross, W. Hauger, J. Schroder Engineering Mechanics: Statics, 2nd Edition Springer 2013 3642303188
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin bilgilerini ölçmek amacıyla ödevler, bir ara sınav ve kapsamlı bir final sınavı verilecektir. Devam ağırlığı %5, ödevlerin toplam ağırlığı %25, ara sınav ağırlığı %30 ve final sınavının ağırlığı %40 olacaktır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %25 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |