PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mühendislik Mekaniği: StatikCE 221213 + 037,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Statik için temel vektör cebirini uygulama
2. Serbest cisim diyagramında kuvvetleri ve momentleri tanımlama
3. Bir parçacık veya statik olarak belirli bir kafes ve çerçeve yapıları için denge kavramını oluşturma
4. Mestnetlerdeki tepki kuvvetlerini hesaplama
5. Statik olarak belirli yapılar için iç kuvvetleri belirleme ve iç kuvvet diyagramlarını oluşturma
6. Bir nesnenin ağırlık merkezini bulma
7. Bir alan için atalet momentini hesaplama
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPHYS131, MATH158
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders şu konuları kapsamaktadır: Rijit cisim mekaniğine giriş, kuvvet vektörleri, moment kavramları, çift, bileşke, parçacıkların dengesi, rijit cisimlerin iki ve üç boyutlu dengesi, serbest cisim diyagramı, dağıtılmış kuvvetler, kafes kirişlerin yapısal analizi. ve kirişler, eksenel, kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları, ağırlık merkezi, geometrik merkez, atalet momenti.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

İzin verilmemektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Statiğin genel prensipleri
2Kuvvet vektörleri
3Kuvvet sistemlerinin bileşkesi
4Kuvvet sistemlerinin bileşkesi
5Bir parçacığın dengesi
6Katı bir cismin dengesi
7Mesnet türleri, mesnet reaksiyonları, statik olarak belirli sistemler
8Kafes ve kirişlerin yapısal analizi
9Kafes ve kirişlerin yapısal analizi
10Kesit yöntemine ve entegrasyon yöntemine göre kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları
11Kesit yöntemine ve entegrasyon yöntemine göre kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları
12Kesit yöntemine ve entegrasyon yöntemine göre kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramları
13Yüzeylerin özellikleri: Alan momenti ve ağırlık merkezi
14Yüzeylerin özellikleri: atalet momenti
 
Kaynaklar:
R.C. Hibbeler Engineering Mechanics: Statics in SI Units, 14th Edition Prentice Hall 2016 1292089237
 
Diğer Kaynaklar:
F.P. Beer, E.R. Johnston, D.F. Mazurek, P.J. Cornwell, B. Self Vector Mechanics for Engineers: Statics and Dynamics, 12th Edition McGraw Hill 2019 0077402286 D. Gross, W. Hauger, J. Schroder Engineering Mechanics: Statics, 2nd Edition Springer 2013 3642303188
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin bilgilerini ölçmek amacıyla ödevler, bir ara sınav ve kapsamlı bir final sınavı verilecektir. Devam ağırlığı %5, ödevlerin toplam ağırlığı %25, ara sınav ağırlığı %30 ve final sınavının ağırlığı %40 olacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%25
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Derse Devamsızlık14%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0