Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mikro İktisat | ECON 205 | 2 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. tüketici davranışı teorisinin ayrıntılı bir analizi yoluyla pazarın talep tarafını anlamış olacaklar |
2. tüketici tercihleri, bütçe kısıtlaması, tüketici seçimi, fayda maksimizasyonu kavramlarını öğrenmiş olacaklar |
3. talep eğrisini türetmeyi, gelir ve ikame etkilerinin ne demek olduğunu öğrenmiş olacaklar. |
4. üretim, üretim maliyeti, firma teorisi, maliyet minimizasyonunu ve kar maksimizasyonunu kavramlarını öğrenmiş olacaklar. |
5. farklı piyasa yapıları, piyasa yapılarında firma davranışını inceleyip, pazar gücü, ölçek getirisi ve ölçek ekonomisi gibi kavramları öğrenmiş olacaklar. |
6. tüketici ve üretici rantını öğrenip, farklı piyasa yapıları için refah etkilerini tartışabilecekler. |
7. fiyat farklılaşması ve uygulamalarını anlayabilecekler. |
8. üretim faktörleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabilecekler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Orta düzey mikroekonomideki bu ders tüketici davranışını, üretici davranışını ve piyasaların nasıl işlediğini inceler. İşlenen konular arasında tüketici davranışı, bireysel ve piyasa talebinin türetilmesi, üretim teorisi, maliyet ve rekabetçi ve rekabetçi olmayan piyasa yapıları yer alır. Farklı geçmişlere sahip öğrenciler için uygun olan ders, Ekonomi, Uluslararası Ticaret, İşletme Yönetimi ve Bankacılık ve Finans alanlarında kariyer yapmayı planlayanlar için mantıklı bir giriş noktası sağlar. Bu ders, tüketici ve üretim teorisine yoğunlaşarak bireysel ekonomik birimlerin ekonomik özelliklerine ve davranışlarına odaklanarak mikroekonomi teorisini ve orta düzeydeki uygulamasını inceler. İşlenen konular arasında tercihler, bütçe kısıtlaması, fayda, seçim, gelir ve ikame etkileri, bireysel/piyasa talebi, tüketici/üretici fazlası, üretim, maliyet, kar maksimizasyonu, piyasa yapılarının analizi vb. yer alır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriğinin açıklanması ve Giriş |
2 | Talep ve Arz |
3 | Tüketici Davranışları |
4 | Bireysel talep ve Piyasa Talebi |
5 | Üretim |
6 | Çalışma Soruları ve Problem Setlerinin Çözülmesi |
7 | Ara Sınav 1 |
8 | Maliyetler |
9 | Tam Rekabet Piyasası |
10 | Tekel |
11 | Monopollü Rekabet |
12 | Ara Sınav 2 |
13 | Oligopol Piyasalar |
14 | İnceleme ve Problem Seti Çözümleri |
|
Kaynaklar: |
Frank R. H., Microeconomics and Behavior, 9th Edition McGraw Hill, 2015, ISBN-10 : 0078021693, ISBN-13 : 978-0078021695.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Pindyck, R.S., Rubinfeld, D. L.,Microeconomics, Eighth Edition, Pearson, 2013,9781292081977.
Bade, R. ; Parkin, M., Foundations of Microeconomics, 5th ed., Pearson Education, 2010, 0132311534.
Case, K. E., Fair, R. C., Oster S. E., Principles of Economics, 12th edition,PEARSON INDIA, 2018, ISBN-10 : 9789352863433, ISBN-13 : 978-9352863433.
Perloff, J. M., Microeconomics, Global Edition, Pearson, 2018, ISBN: 9781292215693
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders yürütülürken ağırlıklı olarak ders notları kullanılacaktır. Birincil öğretim yöntemi etkileşimli ders ve sınıf tartışmasıdır. Derste, araştırma ve diyalog ortamı teşvik edilir. Sorumlu olacağınız temel materyallerin çoğu derste sunulacaktır. Bu yüzden derse devam önemlidir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav I | 1 | %20 |
Ara Sınav II | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %5 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 1 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 3 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 3 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 2 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 2 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 4 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 3 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 3 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 2 |