PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Perakende PazarlamaPMY 516913 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Perakende pazarlama yönetiminde kullanılan ilkeleri, uygulamaları ve kavramları uygular.
2. Perakende pazarlama karmasının planlanması, yönetilmesi ve yürütülmesinde ürün, fiyat, dağıtım ve promosyonun temel süreçlerle ilişkisini değerlendirir.
3. Perakende pazarlama yönetiminin karmaşık doğasını ve ortamını, malların, hizmetlerin ve fikirlerin nihai tüketiciye satın alınması ve satılmasıyla birlikte açıklar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere perakende sektörünü şekillendiren güçlerin anlaşılmasını sağlamak için tasarlanmıştır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Perakende Pazarlamaya Giriş
2Perakende Pazarlama Yönetimi
3Perakende Tedarik Zinciri Yönetimi
4Perakende Pazarlama Stratejileri
5Perakende Pazarlama İletişimi
6Perakende Fiyatlandırması
7Ara sınav
8Perakende Marka Yönetimi
9Kategori Yönetimi
10İnternet Perakendeciliği
11Mağaza Düzeni ve Tasarımı
12Müşteri İlişkileri Yönetimi
13Uluslararası Perakende Yönetimi
14Perakende Pazarlama Zorlukları
 
Kaynaklar:
--Retailing Management, 9th edition, by Levy, Weitz and Grewal, McGraw Hill -Levy, M., & Weitz, B., Grewal D., Madore, M., & Koufman, S. (2023). Retailing Management (7th CDN Ed.). McGraw-Hill Education. -Aydın, K. (2007) Perakende Yönetiminin Temelleri Nobel Yayın Dağıtım
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
-Öğretme derslere ve tartışmalara dayanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor