PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Dijital PazarlamaPMY 5143 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Dijital pazarlamanın temel kavramlarını ve planlamasını anlar
2. Çeşitli dijital pazarlama kanallarını ve Arama motoru optimizasyonunu anlar
3. Dijital medya reklamcılığı kavramı ve türlerini tanır
4. Dijital pazarlama faaliyetlerinde kullanılan programları tanır
5. E-posta ve mobil pazarlama gibi çevrimiçi pazarlama ve faaliyetleri için çeşitli seçenekleri anlar
6. Dijital pazarlama kampanyalarını takip eder, anlar ve yorumlar
7. Pazarlama metriklerini tanır ve kullanır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders genel hatlarıyla etkili ve özgün dijital pazarlamaya faaliyetlerinde kullanılan kaynakları ve araçları tanıtmaktadır. Ders boyunca öğrenciler içerik pazarlaması, dijital pazarlama kanalları, çevrimiçi markalama stratejileri, etkileyen kişi pazarlaması, sosyal medya yönetimi, Arama Motoru Optimizasyonu ve dijital kampanyaların yönetimi gibi konular hakkında bilgi sahibi olmaktadır. Bu ders, aynı zamanda, öğrencilerin çevrimiçi profillerini geliştirmelerine ve çevrimiçi dünyaya ilişkin anlayışlarını derinleştirerek bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Kullanılmıyor
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dijital Pazarlama Kavramının Gelişimi
2Dijital Pazarlama Kavramının Diğer Kavramlarla Etkileşimi
3Çevrimiçi Makro/Mikro Çevre Faktörleri
4Çevrimiçi Makro/Mikro Çevre Faktörleri
5Dijital Pazarlama Planı
6Dijital Pazarlamada Kullanılan Metrikler
7Vize Sınavı
8Marka ve Performans Pazarlaması
9Arama Motoru Optimizasyonu ve Arama Motoru Pazarlaması
10Yeniden Pazarlama Kavramı
11E-posta Pazarlaması ve Mobil Pazarlama
12Programatik Reklamcılık
13Dijital Reklamcılık: Hikaye Anlatıcılığı
14Sosyal Medya Pazarlaması: Etkileyen Kişi Pazarlaması
 
Kaynaklar:
Kingsnorth, Simon. Çev: Laden İldeniz Dijital Pazarlama Stratejisi: Çevrimiçi (online) Pazarlamaya Bütünleşik Bir Yaklaşım, Nobel Akademik Yayıncılık, 2018. 978-6053207771 Dave Chaffey Çev: Fahri Apaydın, Dijital Pazarlama, Gazi Kitap, 2018. 9786053447740
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
-Çevrimiçi ders anlatımı, tartışma ve örnek olay incelemeleri
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler1%30
Aktiviteler1%10
Aktiviteler1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak pazarlama ve marka yönetimi ile ilgili temel konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.2
2Stratejik pazarlama planları hazırlayabilir ve etkili pazarlama iletişim programları geliştirebilir.1
3Pazarlama ve marka yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.2
4Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzman olarak, alanı ile ilgili verileri kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.1
5Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir marka yaratmak ve o markanın pazarda başarılı şekilde konumlandırılıp, geliştirilmesi için uygulayabilir.2
6Pazarlama ve marka yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.2
7Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir.2
8Paydaşların pazarlama ve marka yönetimine yönelik ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün pazarlama ve marka yönetimine ilişkin amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.3
9Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak sorumlusu olduğu markayı değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.2
10Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak, pazarlama ve marka yönetimine ilişkin oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.2
11Pazarlama ve marka yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir.1
12İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir.0
13Pazarlama ve marka yönetimi alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.1
14Pazarlama ve marka yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.2