Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tez | ARCH 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusunu tanımlama ve araştırma problemine dayalı hipotez veya araştırma soruları geliştirme becerisi. |
2. Kuramsal çerçeveyi ve ilgili literatürü eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek araştırmayı bilimsel temellere dayandırma becerisi. |
3. Alanına uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri kullanarak araştırma tasarımını oluşturma ve uygulama becerisi |
4. Topladığı verileri akademik ve etik ilkeler doğrultusunda çözümleme, yorumlama ve bilimsel sonuçlara ulaşma becerisi. |
5. Araştırma süreci ve bulgularını bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlayarak alanına katkı sunan bir tez çalışması ortaya koyabilme becerisi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Tez çalışmasını kapsayan bu ders, Mimarlık Yüksek Lisans programının esas dersidir. Kredisiz ve zorunlu bir ders olarak uygulanmaktadır. Tez çalışmasına dayalı gerekli tüm çalışmaların yürütüldüğü bu derste, tez konusunun belirlenmesi, amaç-kapsam ve hedeflerinin tanımlanması, gerekli kaynak taramasının yürütülmesi, araştırma yönteminin belirlenmesi, araştırma içeriğinin geliştirilmesi ve tezin yazımı çalışmaları yer almaktadır.
Bu ders kapsamında öğrenciler, danışmanlarının rehberliğinde özgün bir araştırma planı geliştirerek akademik bir tez çalışması yürütür, ve, süreç boyunca bilimsel araştırma yöntemleri, etik ilkeler, literatür değerlendirme, veri toplama ve analiz teknikleri, bilimsel yazım kuralları ve sunum becerileri gibi konularda derinlemesine çalışmalar yaparlar. Bu ders sonunda öğrencinin tezini akademik ve etik kriterler ile Yüksek Lisans Enstitüsü Yazım Kurallarına uygun olarak tamamlaması ve bir jüri önünde savunması beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve tez süreci hakkında genel bilgilendirme |
2 | Araştırma probleminin ve amacının belirlenmesi |
3 | Hipotez / araştırma sorularının oluşturulması |
4 | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yapılandırılması |
5 | Literatür tarama teknikleri ve kaynak yönetimi |
6 | Yöntem belirleme: araştırma yöntemleri ve araştırma tasarımı |
7 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi |
8 | Etik kurul başvurusu ve saha çalışmasına hazırlık |
9 | Veri toplama süreci |
10 | Veri analizi yöntemleri |
11 | Bulguların sunumu ve yorumlanması |
12 | Tartışma ve sonuçların yazımı |
13 | Tezin akademik yazım ve biçimsel yapısı |
14 | Tez savunmasına hazırlık: sunum ve jüri öncesi hazırlık |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
• Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
• Groat, L.N. and Wang, D. (2013) Architectural Research Methods. John Wiley & Sons, Hoboken.
• APA Publication Manual (7th Edition)
• Alanla ilgili özgün tez örnekleri ve akademik makaleler
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, öğrencinin hazırladığı teze ait tüm çalışma içeriğinin danışmanının rehberliğinde geliştirilmesine dayalıdır. Tez çalışmasına temel olacak tüm içerik bu dersin kapsamında oluşturulur. Ders, öğrencinin danışmanı rehberliğinde yürüttüğü bireysel çalışmalar ve bu çalışmaların değerlendirildiği öğrenci-danışman görüşmelerini içerir. Dersin yürütülmesinde aşağıdaki yöntemlerden yararlanılmaktadır:
• Yüzyüze danışmanlık
• Literatür tarama ve analiz
• Uygulamalı veri toplama ve analiz
• Akademik yazım ve sunum çalışmaları
• Geri bildirim ve revizyon
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %30 |
Tez önerisi/planlama | 1 | %10 |
Tez savunması | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |