Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tez | MAN 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusunu tanımlar ve araştırma problemine dayalı hipotez veya araştırma soruları geliştirir. |
2. Kuramsal çerçeveyi ve ilgili literatürü eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek araştırmasını bilimsel temellere dayandırır. |
3. Alanına uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri kullanarak araştırma tasarımını oluşturur ve uygular. |
4. Topladığı verileri akademik ve etik ilkeler doğrultusunda çözümler, yorumlar ve bilimsel sonuçlara ulaşır. |
5. Araştırma süreci ve bulgularını bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlayarak alanına katkı sunan bir tez çalışması ortaya koyar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında öğrenciler, danışmanlarının rehberliğinde özgün bir araştırma planı geliştirerek akademik bir tez çalışması yürütürler. Süreç boyunca bilimsel araştırma yöntemleri, etik ilkeler, literatür değerlendirme, veri toplama ve analiz teknikleri, bilimsel yazım kuralları ve sunum becerileri gibi konularda derinlemesine çalışmalar yapılır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve tez süreci hakkında genel bilgilendirme |
2 | Araştırma probleminin ve amacının belirlenmesi |
3 | Hipotez / araştırma sorularının oluşturulması |
4 | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin yapılandırılması |
5 | Literatür tarama teknikleri ve kaynak yönetimi |
6 | Yöntem belirleme: araştırma desenleri |
7 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi |
8 | Etik kurul başvurusu ve saha çalışmasına hazırlık |
9 | Veri toplama süreci |
10 | Veri analizi yöntemleri |
11 | Bulguların sunumu ve yorumlanması |
12 | Tartışma ve sonuçların yazımı |
13 | Tezin akademik yazım ve biçimsel yapısı |
14 | Tez savunmasına hazırlık: sunum ve jüri öncesi hazırlık |
|
Kaynaklar: |
• Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
• APA Publication Manual (7th Edition)
• Alanla ilgili özgün tez örnekleri ve akademik makaleler |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Yüz yüze danışmanlık
• Literatür tarama ve analiz
• Uygulamalı veri toplama ve analiz
• Akademik yazım ve sunum çalışmaları
• Geri bildirim ve revizyon |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Tez önerisi/planlama | 1 | %10 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %20 |
Tez savunması | 1 | %20 |
Tez ilerleme raporu/sunumu (tez izleme komitesi) | 1 | %30 |
Durum Analizi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletme alanında lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur. | 4 |
2 | Derinlemesine incelemek istediği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olur. | 4 |
3 | İşletme yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar. | 4 |
4 | İşletme yönetimi alanında uzman olarak, işletmeciliğe yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
5 | Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için analiz edebilir, yorumlayabilir ve uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletme yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
7 | İşletme yönetiminde uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir. | 4 |
8 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 2 |
9 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır. | 4 |
10 | Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
11 | İşletme yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme ile ilgili oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
12 | İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir. | 4 |
13 | İngilizce dilini en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletme yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
15 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 2 |