Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tez | PSI 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusu belirleyip araştırma soruları veya hipotezleri formüle edebilecektir. |
2. Kuramsal ve kavramsal bir çerçeve oluşturmak amacıyla ilgili literatürü eleştirel bir şekilde analiz edebilecektir. |
3. Nitel, nicel veya karma yöntemler kullanarak uygun bir araştırma metodolojisi tasarlayıp uygulayabilecektir. |
4. Bilimsel ve etik standartlara uygun şekilde araştırma verilerini analiz edebilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir. |
5. Alana akademik katkı sağlayan bir yüksek lisans tezi hazırlayıp sunabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yüksek Lisans Tez |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tez sürecine giriş ve genel bakış |
2 | Araştırma probleminin ve amacının tanımlanması |
3 | Araştırma sorularının ve/veya hipotezlerin oluşturulması |
4 | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin kurulması |
5 | Literatür tarama teknikleri ve kaynakça yönetimi |
6 | Araştırma tasarımı ve yöntem seçimi |
7 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi |
8 | Etik inceleme ve saha çalışmasına hazırlık |
9 | Veri toplama süreci |
10 | Veri analiz teknikleri |
11 | Bulguların sunumu ve yorumlanması |
12 | Tartışma ve sonuç bölümlerinin yazılması |
13 | Akademik yazım, atıf yapma ve biçimlendirme |
14 | Tez savunmasına hazırlık ve sunum pratiği |
|
Kaynaklar: |
Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
American Psychological Association (APA) Manual (7th Edition)
Selected academic articles and other academic writings related to the research field.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bire bir akademik danışmanlık
Literatür taraması ve eleştirel tartışma
Uygulamalı veri toplama ve analiz
Akademik yazım ve revizyon atölyeleri |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Tez önerisi/planlama | 1 | %15 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %25 |
Tez savunması | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 4 |
2 | Siyaset Bilimi alanında yeni bilgi ve yöntemleri geliştirmek ve farklı alanlarda yer alan yararlı bilgileri bütünleştirmek için yürütülen araştırma ve/veya yenilik faaliyetlerinde ve sorun çözmede ileri düzeyde beceriye sahip olur; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodlarını ve veri analizini anlayabilir. | 4 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler alanlarında, özgün fikirlerin ve/veya araştırmaların temelini oluşturan ve bir kısmı en ileri düzeydeki ihtisas bilgisine sahip olur. | 4 |
4 | Genelde sosyal bilimler özelde ise Siyaset Bilimi alanında neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 4 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 4 |
6 | İleri araştırma işlemlerinin kavranılması, tasarlanması, uygulanması ve uyarlanmasını yapma becerisine, ekip üyesi veya kısmen özerk olarak sahip olur ve bulgularını bilim dünyasına sunma yeteneğine sahip olur. | 4 |
7 | Türk toplumu, siyasi tarihi, siyasi gelenekleri ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 2 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorilerinin yanı sıra uluslararası hukuk ve uluslararası örgütler hakkında da derin bilgi sahibi olur. | 2 |
9 | Küresel ekonomik, politik ve kültürel ilişkiler hakkında derin bir bilgi birikimine kavuşmakla birlikte söz konusu alanlardaki gelişmeleri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir; Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | 2 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 3 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 3 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |
14 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler kapsamında yer alan iş veya öğrenme alanlarındaki bilgi, beceri, tutum ve davranışlar ile toplumsal ve etik meseleler ve sorumluluklar ilişkisinin farkında olur. | 2 |
15 | Alanıyla ilgili bilgilerin edinilmesi, verilerin toplanması, analiz edilmesi, uygulanması ve araştırma bulgularının aktarılması sürecinde toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik ilkelere bağlı kalır. | 4 |