Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tez | PSI 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusu belirleyip araştırma soruları veya hipotezleri formüle edebilecektir. |
2. Kuramsal ve kavramsal bir çerçeve oluşturmak amacıyla ilgili literatürü eleştirel bir şekilde analiz edebilecektir. |
3. Nitel, nicel veya karma yöntemler kullanarak uygun bir araştırma metodolojisi tasarlayıp uygulayabilecektir. |
4. Bilimsel ve etik standartlara uygun şekilde araştırma verilerini analiz edebilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir. |
5. Alana akademik katkı sağlayan bir yüksek lisans tezi hazırlayıp sunabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yüksek Lisans Tez |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tez sürecine giriş ve genel bakış |
2 | Araştırma probleminin ve amacının tanımlanması |
3 | Araştırma sorularının ve/veya hipotezlerin oluşturulması |
4 | Kuramsal ve kavramsal çerçevenin kurulması |
5 | Literatür tarama teknikleri ve kaynakça yönetimi |
6 | Araştırma tasarımı ve yöntem seçimi |
7 | Veri toplama araçlarının geliştirilmesi |
8 | Etik inceleme ve saha çalışmasına hazırlık |
9 | Veri toplama süreci |
10 | Veri analiz teknikleri |
11 | Bulguların sunumu ve yorumlanması |
12 | Tartışma ve sonuç bölümlerinin yazılması |
13 | Akademik yazım, atıf yapma ve biçimlendirme |
14 | Tez savunmasına hazırlık ve sunum pratiği |
|
Kaynaklar: |
Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
American Psychological Association (APA) Manual (7th Edition)
Selected academic articles and other academic writings related to the research field.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bire bir akademik danışmanlık
Literatür taraması ve eleştirel tartışma
Uygulamalı veri toplama ve analiz
Akademik yazım ve revizyon atölyeleri |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Tez önerisi/planlama | 1 | %15 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %25 |
Tez savunması | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |