PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
TezPSI 599530 + 0060,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusu belirleyip araştırma soruları veya hipotezleri formüle edebilecektir.
2. Kuramsal ve kavramsal bir çerçeve oluşturmak amacıyla ilgili literatürü eleştirel bir şekilde analiz edebilecektir.
3. Nitel, nicel veya karma yöntemler kullanarak uygun bir araştırma metodolojisi tasarlayıp uygulayabilecektir.
4. Bilimsel ve etik standartlara uygun şekilde araştırma verilerini analiz edebilecek, yorumlayabilecek ve değerlendirebilecektir.
5. Alana akademik katkı sağlayan bir yüksek lisans tezi hazırlayıp sunabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yüksek Lisans Tez
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tez sürecine giriş ve genel bakış
2Araştırma probleminin ve amacının tanımlanması
3Araştırma sorularının ve/veya hipotezlerin oluşturulması
4Kuramsal ve kavramsal çerçevenin kurulması
5Literatür tarama teknikleri ve kaynakça yönetimi
6Araştırma tasarımı ve yöntem seçimi
7Veri toplama araçlarının geliştirilmesi
8Etik inceleme ve saha çalışmasına hazırlık
9Veri toplama süreci
10Veri analiz teknikleri
11Bulguların sunumu ve yorumlanması
12Tartışma ve sonuç bölümlerinin yazılması
13Akademik yazım, atıf yapma ve biçimlendirme
14Tez savunmasına hazırlık ve sunum pratiği
 
Kaynaklar:
Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. American Psychological Association (APA) Manual (7th Edition) Selected academic articles and other academic writings related to the research field.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bire bir akademik danışmanlık Literatür taraması ve eleştirel tartışma Uygulamalı veri toplama ve analiz Akademik yazım ve revizyon atölyeleri
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Tez önerisi/planlama1%15
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora)1%25
Tez savunması1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor