Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Seminer | ARCH 690 | 6 | 3 | 0 + 0 | 0 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma alanıyla ilgili güncel literatürü sistematik olarak tarama ve analiz etme becerisi. |
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir seminer çalışması hazırlama becerisi. |
3. Hazırladığı seminer çalışmasını akademik bir topluluk önünde etkili bir şekilde sunma becerisi. |
4. Sunum sırasında gelen soruları yanıtlayabilme ve eleştirileri değerlendirebilme becerisi. |
5. Bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmasını yürütme becerisi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında öğrenciler, araştırma alanları çerçevesinde ve tanımlanmış bir konu hakkında özgün araştırmalarını raporlar ve dönem sonunda sözlü olarak sunarlar. Hazırlanan rapor ve sözlü sunum ile öğrencinin tez çalışmasında uyması gereken bilimsel kurallar ve yazım ile sunum kurallarına ait temel prensiplerin öğrenciye aktarılması sağlanır. Ders, öğrencinin danışmanı rehberliğinde yürütülür ve aşağıdaki aşamaları içerir: • Araştırma konusunun belirlenmesi • Literatür taraması ve analizi • Seminer raporunun hazırlanması • Seminer sunumunun yapılması • Geri bildirimlerin değerlendirilmesi |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve seminer konusunun belirlenmesi |
2 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
3 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
4 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
5 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
6 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
7 | Taslak raporun danışman tarafından değerlendirilmesi |
8 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
9 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
10 | Sunum teknikleri üzerine danışmanla görüşme |
11 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
12 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
13 | Seminer sunumunun yapılması |
14 | Geri bildirimlerin alınması ve final raporunun teslimi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
• Alanla ilgili güncel akademik makaleler ve kitaplar
• Bilimsel araştırma ve yazım teknikleri üzerine kaynaklar
• Danışman tarafından önerilen özel kaynaklar |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Kredisiz bu ders kapsamında öğrenci ve danışman seminer için tanımlanan konu kapsamında haftalık görüşmeler yaparak çalışmayı ilerletirler. Bilimsel araştırma içeriği dönem boyu geliştirilerek dönem sonunda raporlanır. Raporlanan içerik dönem sonunda yapılacak bir sunum ile bölüm öğretim üyeleri ve öğrencilerine aktarılır. Bu kapsamda gerçekleştirilen seminer çalışması dönem sonunda Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir. Ders, aşağıdaki öğretim yöntemlerini içerir: • Bireysel çalışma • Danışman rehberliğinde yönlendirme • Sunum ve tartışma. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Seminer Raporu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %60 |
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 4 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 4 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 3 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 4 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 4 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 4 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 4 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 4 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 4 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 4 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 4 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 4 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 2 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 4 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 4 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 3 |