PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
SeminerARCH 690630 + 007,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Araştırma alanıyla ilgili güncel literatürü sistematik olarak tarama ve analiz etme becerisi.
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir seminer çalışması hazırlama becerisi.
3. Hazırladığı seminer çalışmasını akademik bir topluluk önünde etkili bir şekilde sunma becerisi.
4. Sunum sırasında gelen soruları yanıtlayabilme ve eleştirileri değerlendirebilme becerisi.
5. Bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmasını yürütme becerisi.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında öğrenciler, araştırma alanları çerçevesinde ve tanımlanmış bir konu hakkında özgün araştırmalarını raporlar ve dönem sonunda sözlü olarak sunarlar. Hazırlanan rapor ve sözlü sunum ile öğrencinin tez çalışmasında uyması gereken bilimsel kurallar ve yazım ile sunum kurallarına ait temel prensiplerin öğrenciye aktarılması sağlanır. Ders, öğrencinin danışmanı rehberliğinde yürütülür ve aşağıdaki aşamaları içerir: • Araştırma konusunun belirlenmesi • Literatür taraması ve analizi • Seminer raporunun hazırlanması • Seminer sunumunun yapılması • Geri bildirimlerin değerlendirilmesi
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı ve seminer konusunun belirlenmesi
2Literatür taraması ve kaynakların analizi
3Literatür taraması ve kaynakların analizi
4Literatür taraması ve kaynakların analizi
5Seminer raporunun taslağının hazırlanması
6Seminer raporunun taslağının hazırlanması
7Taslak raporun danışman tarafından değerlendirilmesi
8Gerekli düzeltmelerin yapılması
9Gerekli düzeltmelerin yapılması
10Sunum teknikleri üzerine danışmanla görüşme
11Sunum hazırlıklarının tamamlanması
12Sunum hazırlıklarının tamamlanması
13Seminer sunumunun yapılması
14Geri bildirimlerin alınması ve final raporunun teslimi
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
• Alanla ilgili güncel akademik makaleler ve kitaplar • Bilimsel araştırma ve yazım teknikleri üzerine kaynaklar • Danışman tarafından önerilen özel kaynaklar
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Kredisiz bu ders kapsamında öğrenci ve danışman seminer için tanımlanan konu kapsamında haftalık görüşmeler yaparak çalışmayı ilerletirler. Bilimsel araştırma içeriği dönem boyu geliştirilerek dönem sonunda raporlanır. Raporlanan içerik dönem sonunda yapılacak bir sunum ile bölüm öğretim üyeleri ve öğrencilerine aktarılır. Bu kapsamda gerçekleştirilen seminer çalışması dönem sonunda Başarılı ya da Başarısız olarak değerlendirilir. Ders, aşağıdaki öğretim yöntemlerini içerir: • Bireysel çalışma • Danışman rehberliğinde yönlendirme • Sunum ve tartışma.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Seminer Raporu (Y.Lisans/Doktora)1%60
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora)1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi4
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi4
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması3
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması4
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması4
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek4
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak4
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek4
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak4
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek4
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek4
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek4
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek2
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek4
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek4
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek 3