PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlama Stüdyosu ICRP 201214 + 4610,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı ölçeklerde planlama algısı geliştirmek
2. Farklı konularda grup çalışması becerisini kazanma
3. Bütünsel perspektif içinde ölçek farklılıklarını anlama
4. Sözlü sunum becerileri ve kendini ifade etme yetenekleri edinme
5. Grafik iletişim ve poster sunumlarını geliştirmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders planlama pratiğine giriş dersidir. İlk planlama uygulaması olarak, kapsamlı planlama yaklaşımının uygulanacağı bir proje çalışması yürütülecektir. Bu doğrultuda seçilen küçük ölçekli bir kent üzerinde bölgeden parçaya doğru değişen ölçeklerde çalışılacaktır. Planlama analiz çalışmalarına dair temel bir uygulama yapılarak, topografik, demografik, ekonomik, biçimsel, işlevsel ve benzeri konularda analiz çalışmaları gerçekleştirildikten planlama çalışmaları başlayacaktır. Ders bir kentin gelişmesi ve geleceği sorunsalına yönelik kapsamlı ve analitik çözümler üretmeye yönelik temel uygulamaları içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanışma Toplantısı / Ders Tanıtımı
2Alan Analiz Çalışmaları
3Ön-Jüri / Bölgesel Analizler
4Bölgesel Analizler
5Teknik Gezi
6Alan Bulguları / Sunumlar
7Bölgesel Analiz / Jüri
8Bölgesel Plan Çalışmaları / Kritikler
9Bölgesel Plan / Jüri
1025.000 Plan ve Vizyon Çalışmaları
1125.000 Plan ve Vizyon Çalışmaları
1225.000 Plan / Ön-Jüri
1325.000 Plan ve Vizyon Çalışmaları
1425.000 Plan ve Vizyon Çalışmaları
 
Kaynaklar:
Lynch, K. (1989). Site Planning. The U.S.: Maple-Vail. Lynch, K. (1992). Good City Form. London, England: The M.I.T. Press. Cullen, G. (1961). Townscape, London: The Architectural Press. Lozano, E.E. (1990). Community Design and the Culture of Cities, Cambridge University Press. Hall, P. (1988). Cities of Tomorrow, UK: TJ International. Marcus, C.C. & Francis, C. (1998). People Places. New York, NY: John Wiley & Sons.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anahtar sistem jüri sistemi üzerinden ilerlemektedir. Öğrenciler ölçek ve plan algılarını geliştirmek için tüm fikirlerini stüdyo ortamında paylaşırlar. Ders haftada 4 saat ders ve 4 saat stüdyo çalışması olarak düzenlenmiştir. Stüdyo çalışması, grup çalışması, stüdyo eleştirileri ve jüri sistemi olarak düzenlenmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Ara Sınav1%10
Ara Sınav1%20
Ara Sınav1%10
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)148,00112,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri15,005,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)215,0030,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)15,005,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)512,0060,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)140,0040,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.4
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.2
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.2
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.4
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.4