PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekan Tasarım Stüdyosu IINAR 201214 + 469,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarım tekniklerinin karakteristik özelliklerini geliştirmek ve sunabilmek
2. Tüm dünyadaki tasarım trendlerini ve stillerini tanımak
3. Tasarım becerilerini geliştirmek
4. Tasarım fikirlerini uygun medyayla sunabilmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerINAR 185 ve INAR 102 (Önkoşul)
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, temel tasarım eğitiminin tasarım bilgisine dayanan iç mekan çalışmalarına giriş niteliğindedir. Bu derste, konut veya küçük bir dükkan gibi nispeten çok kapsamlı ve karmaşık olmayan işlevlere sahip projeler verilmekte ve bunlar, mimari program, kullanıcı gereksinimleri ve fonksiyonel analizler gibi temel bilgiler doğrultusunda incelenmektedir. Bunun yanı sıra, doku, renk, malzeme, tekstil, mobilya vb. gibi iç mekan tasarım elemanları ile, teknik bilgiler ve iç mekan literatürü üzerinde araştırmalar yapılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarının (örneğin, ChatGPT, DALL·E, Midjourney vb.) sınırlı ve etik çerçevede kullanımı teşvik edilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alabilirler. Ancak, üretilen içeriğin özgünlüğü, doğruluğu ve akademik sorumluluğu tamamen öğrenciye aittir. Yapay zekadan alınan destek, uygun biçimde belirtilmeli ve kaynak gösterilmelidir. Ders kapsamında intihal, otomatik içerik üretimiyle sınırlı bilgi aktarımı gibi etik dışı kullanımlar kabul edilmez.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dönem Projesinin Verilmesi ve Araştırma
2Konsept Hakkında Ders - Araştırma Üzerine Stüdyo Kritikleri
3Balon Diyagramı ve Mimari Program Hakkında Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
4Yerleşim Planı Hakkında Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
5Stüdyo Kritikleri
6Stüdyo Kritikleri
7ARA JÜRİ I
81/50 Çizim Teknikleri Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
9Stüdyo Kritikleri
10Stüdyo Kritikleri
11Islak Hacimler Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
12ARA JÜRİ II
13Perspective Çizimi Üzerine Ders Anlatımı - Stüdyo Kritikleri
14Stüdyo Kritikleri
 
Kaynaklar:
INAR 201 Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış)
 
Diğer Kaynaklar:
* Architectural Graphics, F. D. K. Ching, John Wiley and Sons, 1996, * Bodyspace, Stephen Pheasant, Taylor and Francis, 2001, * Architecture: form, space, & order (4th ed.). Francis D.K. New Jersey: John Wiley & Sons. 2015
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, her hafta toplam 8 saatlik bir programa sahiptir. Bu sürenin 4 saati, kavramsal yaklaşımlar, işlevsel ilişkiler ve mimari programlama gibi konuların teorik tartışmalarına ve öğrencilerin önceki hafta çalışmalarına yönelik eleştirel değerlendirme oturumlarına ayrılmıştır. Kalan 4 saat ise, öğrencilerin kendi projeleri üzerinde çalışmalarına yöneliktir; bu oturumlarda teşrih (plan çözümlemesi), ergonomi, dolaşım analizi, ıslak hacim çözümlemeleri gibi konular üzerinden uygun çizim teknikleriyle desteklenen uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır. Dersin öğretim yöntemleri anlatım-sunuş, tartışma-buluş, örnek olay analizi ve proje temelli öğrenme biçimindedir. Uygulamada ise gösterim, mikro öğretim (öğret–yeniden öğret) ve bilişsel çıraklık gibi öğretim tekniklerinden yararlanılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%20
Ara Sınav2%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.4
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.4
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme4
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.4
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.4
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.1
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme2
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.4