PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tüketici DavranışlarıPMY 5063 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tüketici davranışlarıyla ilgili tanım ve kavramları açıklar.
2. Tüketici davranışları süreçleri arasındaki ilişkileri yorumlar.
3. Tüketici davranışları sürecinin ilkelerini açıklar.
4. Tüketici davranışlarını etkileyen çevresel faktörleri açıklar.
5. Tüketici davranışları modellerini tanımlar.
6. Tüketici davranışı ile ilgili konularda fikir oluşturur ve yorumlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders genel hatlarıyla, tüketici davranışı kavramını ve kararlarını etkileyen faktörleri ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktadır. Tüketici davranışı modelleri, tüketicinin kim olduğunu ve nasıl davrandığı, tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri aktarılmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tüketici Davranışının Tanımı, Yapısı ve Özellikleri
2Tüketici Davranışının Tanımı, Yapısı ve Özellikleri
3Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi
4Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi
5Tüketici Davranışı Modeli
6Tüketici Satın Alma ve Karar Süreci
7Tüketici Satın Alma ve Karar Süreci
8Ara Sınav
9Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Öğrenme ve Bellek
10Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Algılanma ve Duyum
11Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Tutum
12Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Güdülenme ve İlgilenim
13Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Kişilik ve Benlik
14Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Yaşam Biçimi-Danışma Grubu-Kültür
 
Kaynaklar:
• PowerPoint Presentations and lecture notes • Odabaşı Yavuz ve Gülfidan Barış (2011), Tüketici Davranışı, Mediacat Yayıncılık, İstanbul. • A.Hamdi İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK (2010), Tüketici Davranışları, 3. Basım, Beta Basım Yayım, İstanbul. • Koç, Erdoğan. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık: Ankara. • Hawkins, D. and Mothersbaugh D.(2010), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy (11th Ed.), New York: McGraw-Hill. • Michael R. Solomon, Greg W. Marshall and Elnora W. Stuart. (2011), Marketing: Real People, Real Choices (7th Ed.), New York: Pearson.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Makale İncelemeleri, Anlatım, Tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%80
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak pazarlama ve marka yönetimi ile ilgili temel konularda ileri düzeyde bilgi sahibi olur.4
2Stratejik pazarlama planları hazırlayabilir ve etkili pazarlama iletişim programları geliştirebilir.4
3Pazarlama ve marka yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.4
4Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzman olarak, alanı ile ilgili verileri kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir ve analiz sonuçlarını yorumlayabilir.4
5Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir marka yaratmak ve o markanın pazarda başarılı şekilde konumlandırılıp, geliştirilmesi için uygulayabilir.4
6Pazarlama ve marka yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.4
7Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir.4
8Paydaşların pazarlama ve marka yönetimine yönelik ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün pazarlama ve marka yönetimine ilişkin amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.4
9Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak sorumlusu olduğu markayı değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.4
10Pazarlama ve marka yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak, pazarlama ve marka yönetimine ilişkin oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.4
11Pazarlama ve marka yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir.4
12İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir.4
13Pazarlama ve marka yönetimi alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.3
14Pazarlama ve marka yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.0