PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri Yazma BecerileriENG 221212 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, giriş, destekleyici paragraflar ve sonuç bölümlerinden oluşan, iyi yapılandırılmış beş paragraflık bir akademik yazı yazabilirler.
2. Öğrenciler, etkili bir taslak oluşturarak akademik bir yazı veya makaleyi planlayıp düzenleyebilirler.
3. Öğrenciler, akademik bir konuyu daraltarak veya genişleterek ve olguyla görüşü ayırt ederek güçlü bir tez cümlesi geliştirebilirler.
4. Öğrenciler, savlarını desteklemek için çeşitli kaynaklardan bilgi toplayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirebilirler.
5. Öğrenciler, alıntılar, yeniden anlatımlar ve istatistiksel verileri yazılarına uygun kaynak gösterme kurallarına göre entegre edebilirler.
6. Öğrenciler, akademik yazılarında açıklık ve bütünlük sağlamak için bağlaçlar ve geçiş ifadeleri gibi bağlayıcı unsurları kullanabilirler.
7. Öğrenciler, akademik yazılarında tanınan bir atıf biçimini kullanarak kaynakça hazırlayabilir ve kaynakları doğru şekilde gösterebilirler.
8. Öğrenciler, araştırma bulguları ve görüşler dahil olmak üzere bilgileri orijinal ton ve mesajı koruyarak özetleyebilirler.
9. Öğrenciler, uygun akademik üslup ve biçem kullanarak yazı yazabilirler.
10. Öğrenciler, akademik yazılarını düzenleyerek örgütsel, dil bilgisel, sözcüksel, noktalama ve yazım hatalarını düzeltebilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

ENG 221 (İleri Yazma Becerileri), ilk kez araştırma raporu hazırlayacak öğrencilere yönelik tasarlanmış seçmeli bir derstir. Derste alıntı yapma, yeniden yazma, özetleme, yorumlama, kaynak gösterme, tez geliştirme, kaynak tarama ve yazıya aktarma gibi beceriler kazandırılır. Ayrıca, araştırmaya dayalı yazma süreciyle bilgi toplama, analiz etme ve sunma hedeflenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler yazma ödev konularının araştırmasında ve fikir üretme aşamasında, akademik dürüstlük çerçevesinde üretken yapay zeka araçlarını kullanabilir. Bunun dışında öğrenciler atıf kurallarına uyarak yapay zeka araçlarından alıntı da yapabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı ve Beyin fırtınası çalışması
2Bir makalenin standart kısımlarını gözden geçirme, Taslak oluşturma, Giriş paragrafı
3Bir makalenin standart kısımlarını gözden geçirme, Taslak oluşturma, Giriş paragrafı
4Gelişme paragrafları yazma
5Sonuç paragrafı yazma, Bütün bir makale yazma, Revising and editing
6Etkili çevrimiçi araştırma teknikleri, Web sitelerinin güvenilirliğini değerlendirme, İkna edici ve açıklayıcı yazıları ayırt etme
7Araştırma yazı terimlerini öğrenme, Taslak çeşitleri Akademik makale için taslak oluşturma
8Akademik makale için giriş ve etkili tez cümlesi yazma
9Gelişme paragrafları kısımları, Destekleme metodları
10Alıntı yapma ve yeniden anlatma teknikleri
11Özetleme çalışmaları, Araştırma yazılarında ton ve dil kullanımı
12İntihali önleme, APA türünde uygun formatlama
13Akademik yazıda gelişme paragrafları yazma
14Sonuç paragrafı yazma, Düzenleme: Makalenin organizasyonu, Bütünlüğü ve tutarlılığı, fikirlerin gelişimi, alıntıların kontrol edilmesi
 
Kaynaklar:
Modern Diller Birimi Materyal Kitapçığı
 
Diğer Kaynaklar:
Yok
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım, ödeve dayalı öğretim, sınıf/grup çalışmaları, iletişim odaklı/konu bazlı tartışmalar , beyin fırtınası, geri bildirim
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Ödev2%20
Dönem Ödevi1%40
Final Sınavı1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir.4
2Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.0
3Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir.4
4Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir.1
5Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.0
6Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir.4
7Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir.4
8Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir.2
9Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir.0
10Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir.1
11Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir.4
12Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir.3