Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yüksek Lisans Tezi | KENT 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusunu tanımlar ve araştırma problemine dayalı hipotez veya araştırma soruları geliştirir. |
2. 2. Kuramsal çerçeveyi ve ilgili literatürü eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek araştırmasını bilimsel temellere dayandırır. |
3. 3. Alanına uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri kullanarak araştırma tasarımını oluşturur ve uygular. |
4. 4. Topladığı verileri akademik ve etik ilkeler doğrultusunda çözümler, yorumlar ve bilimsel sonuçlara ulaşır. |
5. 5. Araştırma süreci ve bulgularını bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kredisiz, zorunlu dersdir. Öğrencilere üzerinde çalıştıkları tez konusunda akademik tartışma ve araştırma ortamı sunmayı amaçlar. Bu ders kapsamında her öğrenciden tez danışmanı eşliğinde ortaya bir sav/tez atması, konunun teorik, yöntemsel ve/veya uygulamaya dönük katkı yapmayı hedeflemesi ve buna yönelik araştırma yapması beklenir. Tez çalışması kapsamında güncel bilgilere ulaşması, yazın taraması yapması, özgün araştırma konusuna yönelik nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanması/geliştirmesi ve çalışmanın bulguları ve sonuçlarını belirlemesi gerekir. Öğrenciler dönem sonunda bu çalışmalarını tez savunma jürisine sözlü ve yazılı olarak sunarlar. Savunma jurisinde başarılı bulunan öğrenciler tezlerini Lisansüstü Eğitim Enstitüsünün kurallarına uygun olarak teslim ederler.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tez çalışması |
2 | Tez çalışması |
3 | Tez çalışması |
4 | Tez çalışması |
5 | Tez çalışması |
6 | Tez çalışması |
7 | Tez çalışması |
8 | Tez çalışması |
9 | Tez çalışması |
10 | Tez çalışması |
11 | Tez çalışması |
12 | Tez çalışması |
13 | Tez çalışması |
14 | Tez çalışması |
|
Kaynaklar: |
• Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
• APA Publication Manual (7th Edition)
• Alanla ilgili özgün tez örnekleri ve akademik makaleler
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
195 / 5.000
• Birebir akademik danışmanlık
• Literatür incelemesi ve eleştirel tartışma
• Uygulamalı veri toplama ve analizi
• Akademik yazma ve revizyon atölyeleri
• Sunum ve savunma hazırlığı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Seminer Raporu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %70 |
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |