Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yüksek Lisans Tezi | KENT 599 | 5 | 3 | 0 + 0 | 0 | 60,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Alanıyla ilgili özgün bir araştırma konusunu tanımlar ve araştırma problemine dayalı hipotez veya araştırma soruları geliştirir. |
2. 2. Kuramsal çerçeveyi ve ilgili literatürü eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek araştırmasını bilimsel temellere dayandırır. |
3. 3. Alanına uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri kullanarak araştırma tasarımını oluşturur ve uygular. |
4. 4. Topladığı verileri akademik ve etik ilkeler doğrultusunda çözümler, yorumlar ve bilimsel sonuçlara ulaşır. |
5. 5. Araştırma süreci ve bulgularını bilimsel yazım kurallarına uygun şekilde raporlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kredisiz, zorunlu dersdir. Öğrencilere üzerinde çalıştıkları tez konusunda akademik tartışma ve araştırma ortamı sunmayı amaçlar. Bu ders kapsamında her öğrenciden tez danışmanı eşliğinde ortaya bir sav/tez atması, konunun teorik, yöntemsel ve/veya uygulamaya dönük katkı yapmayı hedeflemesi ve buna yönelik araştırma yapması beklenir. Tez çalışması kapsamında güncel bilgilere ulaşması, yazın taraması yapması, özgün araştırma konusuna yönelik nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanması/geliştirmesi ve çalışmanın bulguları ve sonuçlarını belirlemesi gerekir. Öğrenciler dönem sonunda bu çalışmalarını tez savunma jürisine sözlü ve yazılı olarak sunarlar. Savunma jurisinde başarılı bulunan öğrenciler tezlerini Lisansüstü Eğitim Enstitüsünün kurallarına uygun olarak teslim ederler.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tez çalışması |
2 | Tez çalışması |
3 | Tez çalışması |
4 | Tez çalışması |
5 | Tez çalışması |
6 | Tez çalışması |
7 | Tez çalışması |
8 | Tez çalışması |
9 | Tez çalışması |
10 | Tez çalışması |
11 | Tez çalışması |
12 | Tez çalışması |
13 | Tez çalışması |
14 | Tez çalışması |
|
Kaynaklar: |
• Creswell, J. W. (2022). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches.
• APA Publication Manual (7th Edition)
• Alanla ilgili özgün tez örnekleri ve akademik makaleler
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
195 / 5.000
• Birebir akademik danışmanlık
• Literatür incelemesi ve eleştirel tartışma
• Uygulamalı veri toplama ve analizi
• Akademik yazma ve revizyon atölyeleri
• Sunum ve savunma hazırlığı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Seminer Raporu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %70 |
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur. | 4 |
3 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. | 4 |
4 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
5 | Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. | 4 |
7 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
8 | Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
9 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir. | 3 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir. | 4 |
11 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | 3 |
12 | Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir. | 4 |
13 | Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir. | 4 |
14 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir. | 4 |
15 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir. | 4 |