Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapısal ve Mekânsal İlkeler | INAR 192 | 1 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel yapısal kavramları ve elemanları tanımlar. |
2. Farklı taşıyıcı sistem türlerini sınıflandırır ve açıklayabilir. |
3. Yapısal sistemlerin iç mekân organizasyonuna etkisini analiz eder. |
4. Biçim ve işlev arasındaki ilişkiyi örnekler üzerinden yorumlar. |
5. Strüktürün dolaşım, açıklık, yönlenme gibi tasarım öğeleriyle ilişkisini değerlendirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iç mimarlık öğrencilerine yapısal sistemlerin temel ilkeleriyle birlikte mekansal organizasyonun fiziksel ve işlevsel boyutlarını tanıtmayı amaçlar. Taşıyıcı sistemlerin iç mekânı nasıl tanımladığı, biçim–işlev ilişkisine nasıl katkı sunduğu ve strüktürün dolaşım, açıklık, yönlenme gibi tasarım kararlarına etkisi ele alınır. Ders, teknik bilgi ile tasarım düşüncesini bütünleştirerek yapısal farkındalığı geliştirir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İç Mimarlıkta Yapısal Prensiplere Giriş |
2 | Tarihsel Süreçte Yapı ve Strüktür |
3 | Temel Kavramlar ve Fizik İlkeleri |
4 | Yük Türleri ve İç Mekânda Yüklerin Anlamı |
5 | Yapısal Elemanlar |
6 | Taşıyıcı Sistem Tipolojileri |
7 | Strüktürel Sistem Okuma ve Analiz |
8 | Yapı Sistemlerinin İç Mekânla Etkileşimi |
9 | Hafif Yapılar ve Geçici Sistemler |
10 | İç Mekânda Strüktürün Algısı |
11 | Biçim, Örüntü, Ölçek ve Yapısal Düzen |
12 | Biçim ve İşlev İlişkisi |
13 | İnsan Eylemleri ve İç Mekanların Boyutları |
14 | Dolaşım ve Mekânsal Organizasyonda Strüktür ve Biçim |
|
Kaynaklar: |
Dr. Gökçe ATAKAN, "Course Lecture Notes and Slides," Unpublished |
|
Diğer Kaynaklar: |
Julius Panero, Martin Zelnik; Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards, 1979; 978-0823072712
Heino Engel; Tragsysteme Structure Systems , 2007; 978-3775718769 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu dersin öğretiminde, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı temel alınarak öğrencilerin kendi deneyimleriyle öğrenmeleri teşvik edilmektedir.
Öğretim Yöntemleri
1. Interactive Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Soru - Cevap
3. Mikro öğretmen (Öğret- Yeniden öğret)
4. Kavram Haritalama |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Take-home assignments | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Katılım/Tartışma | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |