PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yabancı Öğrenciler için Türkçe IITURK 106123 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu ders öğrenciye yeni ortamında daha kolay bir ortamıyla uyuşma imkânı sağlar.
2. Öğrencinin kültürel olarak da çevresiyle arasındaki mesafeyi kapatmasını, onun çevresini bu bakımdan da tanımasını sağlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste anadili Türkçe olmayan öğrencilere orta düzeyde Türkçe öğretilmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler Türkçenin dilbilgisi kurallarını öğrenirler, dilin kompleks yapısını anlamaya çalışırlar ve gündelik konuşma pratikleriyle dil becerileri desteklenir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

bulunmamaktadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Şimdiki Zaman (Tekrar pratikleri) Belirli Geçmiş Zaman (Pratik)
2Belirtme Durumu Fiziksel özelliklerle kendini tanıtma (Yaş, boy, tip, fizik vs.) Yeni Tanışılan Biriyle Özelliklerine Dair Diyalog (Pratik
3Ile edatı ve özel kullanımları (Pratik) Emir Kipi (Pratik)
4-li, -lı, -lik, -lık yapım ekleri (Pratik)
5Ad Tümceleri (Pratik – İyiyim / İyi değilim)
6Rivayet Edilen Geçmiş Zaman – miş’li geçmiş zaman (Pratik)
7Miş’li Geçmiş Zaman. Çekimler ve Pratik
8Gelecek Zaman (Pratik) Karşılaştırma - gibi/kadar
9Gelecek Zaman. Çekimler ve Pratik.
10Hava Durumu
11-e göre / -e kadar
12-dir/-dır eki ve görevi (Pratik)
13Geniş Zaman. (Pratik)
14Geniş Zaman. Çekimler ve Pratik
 
Kaynaklar:
Haz. Prof. Dr. V. Doğan Günay vd. İzmir-Yabancılar için Türkçe Ders Kitabı DEDAM-Papatya Yayıncılık 2013 Haz. Prof. Dr. V. Doğan Günay vd. İzmir-Yabancılar için Türkçe Alıştırma Kitabı DEDAM-Papatya Yayıncılık 2013 Ed. Emine Açıksöz vd. Hitit Yabancılar için Türkçe Ders Kitabı Ankara Üniversitesi TÖMER 2002 Ed. Emine Açıksöz vd. Hitit Yabancılar için Türkçe Alıştırma Kitabı Ankara Üniversitesi TÖMER 2002
 
Diğer Kaynaklar:
B. Orhan Doğan Modern Turkish: A Complete Self Study Course for Beginners Bora Yayıncılık 2016
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Konu anlatımı, örnek diyaloglar, okuma parçaları ve konuşma pratikleri.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.0
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.0
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.0
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.4
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir4
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.0
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.0
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 0
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0