Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İçmimarlar için Teknik Çizim | INAR 186 | 1 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Teknik Çizim Temellerini Anlama ve Uygulama Öğrenciler, teknik çizimlerin temel prensiplerini öğrenip, mimari projelerde doğru çizim tekniklerini uygulama becerisi kazanacaklardır. |
2. Uzamsal Algı Gelişimi Öğrenciler, üç boyutlu mekanları iki boyutlu çizimler aracılığıyla temsil etme yeteneği kazanarak mekânsal ilişkileri daha iyi anlayacaklardır. |
3. Çizimler Aracılığıyla İletişimin Geliştirilmesi Öğrenciler, teknik çizimler aracılığıyla tasarım fikirlerini açık ve etkili bir şekilde iletebilecek, projelerini standart bir formatta anlaşılır şekilde sunabileceklerdir. |
4. Mesleki Uygulamalara Hazırlık Teknik çizimleri profesyonel bir seviyede tamamlayarak öğrenciler, iç mimarlık alanındaki pratik ihtiyaçlara daha iyi hazırlanacak ve bu çizimler, tasarım niyetlerini iletmek ve diğer profesyonellerle koordinasyon sağlamak için temel araçlar olacaktır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İç Mimarlar için Teknik Çizim" dersi, iç mekân tasarımında görsel düşünme ve ifade becerilerini geliştirmeye yönelik temel bir çalışmadır. Bu derste öğrenciler, geleneksel çizim tekniklerinin yanı sıra güncel araçlarla çizim pratiği yaparak mekânsal algılarını ve anlatım yetkinliklerini geliştirirler. Plan, görünüş ve kesit gibi temel mimari çizimler üzerinden teknik çizim dili pekiştirilir. Ders, iç mimarlık pratiğinde etkili iletişimi sağlayan teknik çizim becerilerinin temellerini kazandırmayı amaçlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mimari Çizimler (1/50 plan çizimi + 1/50 detaylar) |
2 | Mimari Çizimler (1/50 plan çizimi + 1/50 Ölçülendirme) |
3 | Mimari Çizimler (1/50 cephe çizimi + 1/50 ölçülendirme) |
4 | Mimari Çizimler (1/50 kesit + 1/50 ölçülendirme) |
5 | Mimari Çizimler (1/50 kesit + 1/50 ölçülendirme) |
6 | Mimari Çizimler (1/50 Merdiven Çizimi Plan ve Kesit) |
7 | Arasınav |
8 | Mimari Çizimler (1/20 plan çizimi + 1/20 detaylar) |
9 | Mimari Çizimler (1/20 plan çizimi + 1/20 detaylar + ölçülendirme) |
10 | Mimari Çizimler (1/20 cephe + 1/20 ölçülendirme) |
11 | Mimari Çizimler (1/20 kesit + ölçülendirme) |
12 | Mimari Çizimler (1/50 kesit + ölçülendirme) |
13 | Mimari Çizimler (1/20 yansıtılmış tavan planı + ölçülendirme) |
14 | Mimari Çizimler (1/20 yansıtılmış tavan planı + ölçülendirme) |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Architectural Graphics : Francis D. K. Ching
İç Mimarlıkta Teknik Resim Tahsin Canbulat |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Uygulama Temelli Öğrenme: Ders, öğrencilerin aktif olarak çizim yapmalarını ve öğrendiklerini uygulayarak pekiştirmelerini esas alır. Her hafta düzenli olarak yapılan uygulama çalışmalarıyla teknik çizim becerileri geliştirilir.
Süreç Odaklı Yaklaşım: Öğrencilerin sadece sonuç ürüne değil, çizim sürecine odaklanmaları beklenir. Tasarımsal düşünme, analiz etme ve çizim sürecine dikkat etme teşvik edilir.
Birebir Geri Bildirim ve Eleştiri: Derslerde öğrenci işlerine bireysel geri bildirim verilir. Eleştiri (critique) oturumları, çizim kalitesini ve kavramsal anlayışı geliştirmek amacıyla düzenlenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Ödev | 12 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 2 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 3 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 0 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 3 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 3 |