Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Plancılar İçin İstatistik | STAT 102 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İstatistiksel bilgileri yorumlama |
2. Ham veriyi grafiklerle ve betimsel istatistik yöntemleri ile anlamlandırma |
3. Planlamacılar için gerekli olan istatistiksel analiz becerilerini geliştirme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Planlama eğitimi ve mesleği boyunca gereken temel istatistik bilgilerini veren giriş düzeyinde bir derstir. Bu ders verinin tasniflenmesi ve özetlenmesi (grafikler, tablolar, özet istatistikler), olasılık ve olasılık dağılımları, istatistiksel tahmin, güven aralıkları, hipotez testi, değişkenler arası ilişki ve basit doğrusal regresyona giriş konularını kapsar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Plancılar için istatistiğe giriş |
2 | Veri tipleri ve ölçüm düzeyleri; Frekans dağılımları ve grafiksel gösterimleri |
3 | Özet istatistikler |
4 | Veri görüntüleme ve anlamlandırma; Dağılımın yapısını belirleme |
5 | Olasılık ve olasılık dağılımı kavramı; Binom dağılım |
6 | Normal dağılım |
7 | Örnekleme yöntemleri; Örneklem dağılımı ve Merkezi Limit Teoremi |
8 | Nokta ve aralık tahmini |
9 | Hipotez testinin prensipleri; Populasyon ortalamasının ve oranının testi |
10 | İki populasyonun ortalama ve oranlarının karşılaştırılması |
11 | Ki-Kare testleri |
12 | Kategorik değişkenler arasındaki ilişki |
13 | Aralıklı/oranlı değişkenler arasındaki ilişki ve basit doğrusal regresyon |
14 | Basit doğrusal regresyon; Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Code, DA Lind, WG Marchal, SA Wathen (2018) Statistical Techniques in Business & Economics. McGraw-Hill Higher Education. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Hanneman, R. A.; KposowaA. and Riddle M (2013) Basic Statistics for Social Research. Wiley-Blackwell. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
The main purpose of the course is to make students familiar with the basic statistics which are necessary particularly for the analysis phase of the planning process. Students will be capable of; using graphs and numerical measures to describe data and interpret their implications; computing point estimators; carrying out interval estimation methods; testing statistical hypothesis; measuring association. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %30 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |