PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İngilizce IIING 102123 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, kısa ve basit metinleri ve diyalogları okuyarak ana fikri belirleyebilir ve tarama gibi temel okuma stratejilerini kullanarak gerçek bilgileri bulabilirler.
2. Öğrenciler, tanıdık ve günlük yaşamla ilgili yazılı talimatları, işaretleri ve duyuruları anlayabilir ve basit görevleri yerine getirmek için takip edebilirler.
3. Öğrenciler, basit çıkarımlar yapabilir, bağlamdan bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin edebilir ve görsel destekli kısa metinlerde gönderim sözcüklerini tanıyabilirler.
4. Öğrenciler, sınıf içi yönergeler, konuşmalar veya duyurular gibi kısa ve yavaş tempolu konuşmaları anlayabilir ve isimler, tarihler, fiyatlar gibi ana bilgileri belirleyebilirler.
5. Öğrenciler, kısa dinleme metinlerinden basit notlar alabilir ve tanıdık konularla ilgili temel sözlü yönergeleri ve talimatları takip edebilirler.
6. Öğrenciler, insanları, yerleri ve olayları tanımlamak ve basit fikir ve tercihler ifade etmek için tanıdık dili kullanarak kısa, günlük konuşmalara katılabilirler.
7. Öğrenciler, kendileri, günlük rutinleri ve tanıdık konular hakkında basit cümle yapıları kullanarak kısa metinler ve mesajlar (e-posta veya not gibi) yazabilirler.
8. Öğrenciler, uygun kelime dağarcığı, temel noktalama işaretleri ve dil bilgisi kurallarını kullanarak insanları, yerleri ve nesneleri bir paragraf içinde tanımlayabilirler.
9. Öğrenciler, özne-fiil uyumu, artikeller ve ve, ama, çünkü gibi bağlaçlar dâhil olmak üzere temel dil bilgisi yapılarını yazılı ve sözlü görevlerde doğru şekilde kullanabilirler.
10. Öğrenciler, aile, ev, günlük rutinler ve betimlemeler gibi günlük yaşamla ilgili kelime bilgisini dört dil becerisinde (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) kullanabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

ING 102 İngilizce II dersi, ING 101 İngilizce I dersinin devamı niteliğinde, A1-A2 (başlangıç-üstü) seviyesinde Halkla İlişkiler ve Reklamcılık bölümü 1. Sınıf öğrencilerinin bahar döneminde alması zorunlu bir derstir. Bu derste öğrencilerin dört dil becerisini (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) geliştirerek temel düzeyde İngilizce iletişim becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerin sıklıkla kullanılan temel düzeydeki dil yapıları, ifadeler ve kelimeleri kavrayarak temel bir dil yeterliliği oluşturmaları beklenmektedir. Buna ek olarak, basit düzeyde eleştirel düşünme ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Network 1 Unit.8 Part A. I love my work. Part B. Vocabulary: Jobs Part C. Grammar: Present simple and present continuous Grammar: Present simple and present continuous (basic-affirmative statements)
2Network 1 Unit.8 Part D. Reading and writing Part E. Your Story: Peter decorates his home. Part F. Real-World Listening: Mountain pilots
3Network 1 Unit.9 Part A. Where were you? Part B. Vocabulary: Events and places to go Part C. Grammar: Past simple – to be Grammar: past simple – to be (statements and questions)
4Network 1 Unit.9 Part D. Reading and speaking Part E. Your story: A bad news day Part F. Real-World Listening: An American city
5Network 1 Unit.10 Part A. What did you study? Part B. Vocabulary: School subjects Part C. Grammar: Past simple - statements
6Network 1 Unit.10 Part D. Reading and writing Part E. Your story: Lucy meets Jordan’s brother Part F. Real-World Listening: Hawthorne High
7Network 1 Unit.11 Part A. What happened to you? Part B. Vocabulary: Parts of the body Part C. Grammar: Past simple – questions
8Network 1 Unit.11 Part D. Reading and speaking Part E. Your story: Ryan has a cold. Part F. Real-World Listening: Laughter is the medicine.
9Network 1 Unit.12 Part A. I’m going on a cruise. Part B. Vocabulary: Travel Part C. Grammar: be + going to be (for future) (positive – negative statements and questions)
10Network 1 Unit.12 Part D. Reading and Writing Part E. Your story: Cindy and Ryan are going to Mexico. Part F. Real-World Listening: A trip to Honolulu
11Network 1 Unit.13 Part A. I eat a lot of cake. Part B. Vocabulary: Food Part C. Grammar: Count and non-count nouns
12Network 1 Unit.13 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Marisol meets Matt. Part F. Real-World Listening: New York City food trucks
13Network 1 Unit.14 Part A. What do you like to wear? Part B. Vocabulary: Clothes Part C. Grammar: Adjectives
14Network 1 Unit.14 Part D. Reading and Speaking Part E. Your Story: Lucy gets a new job. Part F. Real-World Listening: Fashion and fabrics
 
Kaynaklar:
Network 1 by Tom Hutchinson and Kristin Sherman Oxford University Press, 2016 Haftalık destekleyici materyaller ve sunumlar.
 
Diğer Kaynaklar:
Yok
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, sınıf içi tartışmalar, bireysel çalışma, eşli çalışma, grup çalışması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%5
Ara Sınav1%30
Test/Quiz/Kısa Sınav4%5
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir.3
2Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.4
3Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir.1
4Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir.1
5Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir.0
6Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir.2
7Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir.2
8Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir.0
9Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir.0
10Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir.1
11Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir.0
12Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir.3