Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sanat ve Mimarlık Tarihi | INAR 162 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı uygarlıkların sanat ve mimarlık anlayışlarını tarihsel süreç içinde ayırt eder. |
2. Sanat eserlerini, mimari yapıları ve iç mekân tasarımlarını dönemsel özelliklerine göre analiz eder. |
3. Yapılı çevreyi etkileyen kültürel, sosyal, politik ve çevresel faktörleri tanımlar. |
4. Farklı sanat ve mimarlık dönemlerini karşılaştırarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya koyar. |
5. Bir sanat eseri ya da iç mekân örneğini estetik, işlevsel ve tarihsel açıdan eleştirel biçimde değerlendirir. |
6. Sanat ve mimarlık tarihi bilgisini çağdaş tasarım uygulamalarıyla ilişkilendirir. |
7. Görsel materyaller (resim, heykel, yapı vb.) üzerinden ait oldukları sanat dönemlerini ve üslupları tanır. |
8. Farklı dönemlerin iç mekân ve süsleme anlayışlarını yorumlayarak dönem estetiğine dair bilinç geliştirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu tarih dersinin amacı sanatın çeşitli alanları arasındaki karşılıklı ilişkiyi vurgulayarak, çağlar boyunca sanat, mimari ve iç mekan tarihinin kısa bir incelemesidir. Dersin odak noktası ağırlıklı olarak mimari ve iç mekanlar ile sanat, sanat eserleri ve diğer sanat objeleridir. Konunun tartışılması sosyal, ekonomik, çevresel ve hatta bölgenin sosyo-kültürel çevresi bağlamında gerçekleşir. Öğrencilerin geçmiş ve gelecekteki yapılı çevreleri anlamalarını sağlayacak ve onları tarih kültürüyle donatacak farklı dönemlerin yapılı çevrelerine, iç mekanlarına, kaplamalarına, mobilyalarına, tekstillerine, eserlerine, resimlerine, heykeltıraşlarına, süslemelerine ve mobilyalarına vurgu yapılır.
Bu ders, tarih öncesi dönemlerden başlayarak Anadolu, Mezopotamya, Anadolu, Mısır, Yunanistan, İtalya, Erken İslam, Erken Hıristiyanlık, Romanesk, Gotik, Selçuklu ve Osmanlı gibi dönemlerin sanat ve mimarisine odaklanmaktadır. Rönesans, Aydınlanma dönemi, Barok, Rokoko ve Neoklasisizm önceki dönemleri takip eder.
Ders PowerPoint sunumları ve mümkünse birkaç YouTube videosu aracılığıyla yürütülecektir. Sınıf içi tartışma ve katılım beklenmektedir.
Dersin öğrenme çıktıları öğrencilere aşağıdaki becerileri kazandırmaktır:
1) Sanat ve mimarlık tarihinin genel kültürünü değerlendirmek
2) Yapılı çevreyi eleştirin
3) Yapılı çevreyi etkileyen doğal, sosyal, kültürel, politik ve insani faktörleri tanımlamak
4) Estetik bilincini geliştirmek |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş / Dersin Tanımı |
2 | Tarih Öncesi Dönemler |
3 | Mezopotamya / Sümerler / Babilliler / Hititler |
4 | Mısır Dönemi |
5 | Yunan Dönemi |
6 | Ara Sınav - 1 |
7 | Roma Dönemi |
8 | Gotik Dönem |
9 | Erken İslam ve Selçuklu Dönemleri |
10 | Rönesans Dönemi |
11 | Osmanlı Dönemi |
12 | Ara Sınav - 2 |
13 | Barok Dönemi |
14 | Rokoko Dönemi |
|
Kaynaklar: |
Pile, John; ( 2009) History of Interior Design, Wiley
Myers, B. S., & Copplestone, T. (1990). The History of art: architecture, painting, sculpture.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, görsel medyanın yardımıyla bir ders anlatımıdır. Ayrıca öğrencileri sınıf tartışmalarına katılmaya teşvik eden bir derstir. Fotoğraf, film ve müzik gibi farklı medyalar kullanılacaktır. Site/müze ziyaretleri düzenlenebilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %20 |
Ara Sınav I | 1 | %20 |
Ara Sınav II | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 2 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 1 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 1 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 2 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 2 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 3 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 4 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |