Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme Matematiği II | MATH 106 | 1 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler kendi dahil oldukları disiplindeki matematiksel problemleri anlayabilecek, formülize edebilecek ve çözebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Math 105 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Lineer denklem sistemleri, genişletilmiş matris, Gauss-Jordan eleminasyonu, matrislerde cebirsel işlemler, matrislerin determinantı, Cramer kuralı, ters türev ve belirsiz integral, değişken değiştirme, kalkülüsün temel teoremi, alan ve uygulamalar, kısmi integral alma, iki değişkenli fonksiyonlar, kısmi türev, iki değişkenli donksiyonların maksimum ve minimumları, Lagrange çarpanı |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Matrisler, matrislerin eşitliği, bir matrisin devriği, özel matrisler |
2 | Matris toplamı ve sayı ile çarpım, matrislerde çıkarma, matris çarpımı |
3 | Lineer denklem sistemleri, Lineer denklem sistemlerinin eleme metoduyla çözümü |
4 | Bir sistemin matrisleri indirgeyerek çözümü, satır indirgenmiş kademeli matris formu |
5 | Determinant , bir matrisin tersi |
6 | Cramer kuralı |
7 | Ters türev ve belirsiz integral, integral alma teknikleri |
8 | Değişken değiştirme metodu, çarpanlara ayırarak integral alma |
9 | Kısmi integralleme |
10 | Eğriler arasında kalan alan ve uygulamaları |
11 | Çok değişkenli fonksiyonlar |
12 | Kısmi türev |
13 | Bağıl uç değerler |
14 | Lagrange çarpanı |
|
Kaynaklar: |
Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics and the Life and Social Sciences, E.F. Haeussler, R.S. Paul, R.J. Wood, Pearson, 2013, ISBN: 978-0321691569 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Fundamental Methods of Mathematical Economics, A.C. Chiang, K. Wainwright, McGraw-Hill, 2004, ISBN: 978-0070109100 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 4 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Öğrencilerin final sınavına girebilmek için toplam derslerin en az %50'sine devam etmeleri beklenir. Aksi halde öğrenciler NA notu ile kalır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
4 | Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur. | 3 |
5 | Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
7 | Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur. | 3 |
8 | Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur. | 2 |
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 4 |