Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Çizim | ARCH 132 | 1 | 2 | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mimari çizimleri üretebilmek için gerekli ilişkili bilgisayar programını kullanabilme becerisi |
2. Uygun çizim tekniklerini uygulayabilme becerisi |
3. Görsel iletişim becerilerini geliştirmek |
4. Kendilerini mimari çizim ile ifade edebilme becerisi |
5. Gerektiğinde modelleme tekniklerini kullanabilme becerisi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Arch 131 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Arch 131 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencileri ilgili ölçeklerde mimari çizim teknikleriyle tanıştırır. İki boyutlu tekniklerin yanı sıra üç boyutlu çizim teknikleri ve perspektif çizimleri (tek kaçış noktalı perspektif ve iki kaçış noktalı perspektif) ile ilgili temel ilkeleri kapsayan alıştırmalar içerir. Ders, vaziyet planları ve kesitlerden uygulama projesi ölçeklerine kadar uzanan mimari çizim yöntemlerine odaklanır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş, (AutoCAD) çizim yazılımını bilgisayarlara yükleme, AutoCAD I: Yazılımın temelleri, ilgili yazılım eğitimlerinin sunulması |
2 | AutoCAD II: Mimari kullanım, temel düzenin hazırlanması, AutoCAD'de temel çizim ödevi |
3 | 1/200 Vaziyet planı, arazi modellerinin hazırlanması |
4 | 1/200 Vaziyet planı, vaziyet kesitleri ve arazi modeli |
5 | 1/200 Vaziyet planı, vaziyet kesitleri ve arazi modeli |
6 | 1/100 plan (1/100 plan çizimi, yapı elemanları, temsiller, boyutlar, uygun çizgi kalınlıkları ve ifadelerin kullanımı) |
7 | 1/100 kesit (1/100 kesit çizimi, yapı elemanları, temsiller, boyutlar, uygun çizgi kalınlıkları ve ifadelerin kullanımı) |
8 | 1/100 cephe (1/100 cephe çizimi, yapı elemanları, temsiller, boyutlar, uygun çizgi kalınlıkları ve ifadelerin kullanımı) |
9 | Çizim becerilerinin değerlendirilmesi |
10 | 1/50 plan (1/50 plan çizimi, yapı bileşenleri, temsiller, boyutlar, uygun çizgi kalınlıkları ve ifadelerin kullanımı) |
11 | 1/50 kesit (1/50 kesit çizimi, yapı bileşenleri, temsiller, boyutlar, uygun çizgi kalınlıkları ve ifadelerin kullanımı) |
12 | 1/50 cephe (1/50 cephe çizimi, yapı bileşenleri, temsiller, boyutlar, uygun çizgi kalınlıkları ve ifadelerin kullanımı) |
13 | 1/50 Çizim seti (Plan, kesit, görünüşler) |
14 | İzometrik/Aksonometrik çizim |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Francis D. K. Ching, (1998), Design Drawing, John Wiley and Sons. 2. Francis D.K. Ching (2010, 6th edition), Architectural Graphics, John Wiley and Sons. 3. Orhan Şahinler, Fehmi Kızıl, (2006), Mimarlıkta Teknik Resim, Yapı Endüstri Merkezi. 4. Rudolph, Prenzel, (1978), Working and Design Drawings, Karl Kramer Verlag. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders öğrencilere öncelikle iki boyutlu temsil stilleri ve üç boyutlu temsil teknikleri kullanarak mimari çizim için uygun teknik ve yöntemleri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, dijital ortamda teknik çizim ekipmanlarını kullanarak ölçekli planlar, kesitler, görünüşler ve zaman zaman farklı perspektifler çizeceklerdir. Üç boyutlu kavrayışı geliştirmek için, dersin çeşitli aşamalarına birkaç modelleme alıştırması entegre edilmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 0 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 0 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 0 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 0 |