Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Programlama II | CENG 155 | 1 | 2 | 3 + 2 | 4 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Değer döndüren ve döndürmeyen fonksiyon yazmayı ve fonksiyon kullanmayı bilir. |
2. İşaretçileri kullanabilir |
3. 1 ve 2 boyutlu dizinleri kullanabilir |
4. Karakter ve katar işlemlerini yapar |
5. Yapıları kullanabilir |
6. Metin dosyaları ile işlemler yapabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
C dilinde programlama. Yapısal problem çözümü ve yukarıdan aşağıya analiz tasarımı. Fonksiyonlar, işaretçiler, 1 Boyutlu ve 2 Boyutlu diziler, karakter ve katar manipülasyonları, yapılar ve metin dosyaları. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarını sağlamak amacı ile üretken yapay zeka uygulamalarını kullanmaları teşvik edilmektedir. Ancak öğrenciler bu tür araçları laboratuvar görevlerinde kullanamazlar. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | C Diline Genel Bakış |
3 | Fonksiyonlar |
4 | Fonksiyonlar ve İşaretçiler |
5 | 1 Boyutlu Diziler |
6 | 1 Boyutlu Diziler ve Fonksiyonlar |
7 | 1 Boyutlu Diziler ve İşaretçiler |
8 | 2 Boyutlu Diziler |
9 | 2 Boyutlu Diziler ve Fonksiyonlar |
10 | Yapılar |
11 | Yapılar ve Fonksiyonlar |
12 | Katarlar |
13 | Katarlar ve Fonksıyonlar |
14 | Dosya İşleme |
|
Kaynaklar: |
Deitel and Deitel C How to Program Prentice-Hall, Inc. |
|
Diğer Kaynaklar: |
J. R. Hanly and E. B.Koffman Problem Solving and Program Design in C Pearson 2013 9332518815 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat yüz yüze teorik ve 2 saat laboratuvar çalışması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar | 14 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 3 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 1 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 1 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 1 |
6 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 1 |
7 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
8 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
9 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
10 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
11 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 2 |