PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
SeminerPSY 590520 + 007,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Araştırma alanıyla ilgili güncel literatürü sistematik olarak tarar ve analiz eder.
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir seminer çalışması hazırlar.
3. Hazırladığı seminer çalışmasını akademik bir topluluk önünde etkili bir şekilde sunar.
4. Sunum sırasında gelen soruları yanıtlar ve eleştirileri değerlendirir.
5. Bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmasını yürütür
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders tez çalışmasına (PSY599) başlamadan önce alınması gereken son derstir. Dersin başında, her öğrenci için bir danışman atanır. Amaç, öğrencinin olası tez konularında literatürü gözden geçirmesi, bir araştırma konusunu seçmesi ve tez önerisi oluşturması için rehberlik etmektir. Dersin sonunda, öğrencilerin seçtikleri konu ile ilgili kapsamlı bir literatür araştırmasını ve oluşturdukları tez önerisini yazmaları ve sunmaları beklenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken Yapay Zeka Kullanımı Türkçe: Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı ve seminer konusunun belirlenmesi
2Literatür taraması ve kaynakların analizi
3Literatür taraması ve kaynakların analizi
4Literatür taraması ve kaynakların analizi
5Seminer raporunun taslağının hazırlanması
6Seminer raporunun taslağının hazırlanması
7Taslak raporun danışman tarafından değerlendirilmesi
8Gerekli düzeltmelerin yapılması
9Gerekli düzeltmelerin yapılması
10Sunum teknikleri üzerine danışmanla görüşme
11Sunum hazırlıklarının tamamlanması
12Sunum hazırlıklarının tamamlanması
13Seminer sunumunun yapılması
14Geri bildirimlerin alınması ve final raporunun teslimi
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bireysel çalışma Danışman rehberliğinde yönlendirme Sunum ve tartışma?
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Seminer Raporu (Y.Lisans/Doktora)1%50
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora)1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel kavramsal bilgiler üzerine ileri düzey bir birikime sahip olmak ve bu bilgilerin sosyal ve davranışsal bilimler bağlamındaki uygulamalarını değerlendirebilmek.0
2Toplumlar arası ilişkilerin prensiplerine dair temel bir bilgi birikimine sahip olmak.0
3Alanla ilgili kavramsal bilgileri analiz edebilmek ve bu bilgilerin uygulamadaki yansımalarını değerlendirebilmek.0
4Sosyal ve davranışsal bilim alanlarındaki özgün içeriklere yazılı ve görsel kaynaklar aracılığı ile ulaşabilmek.0
5Teknolojik yöntemler kullanılarak işlenen verilerden bilgiler elde edebilmek ve bu bilgileri sonrasında teknolojik ekipmanlar yardımı ile sunabilmek0
6Alanın alt dalları ve sosyal bilimlerin diğer alanları ile temas halinde olarak disiplinlerarası çıkarımlar ve analizler yapabilmek.0
7Alandaki uygulamalar esnasında beklenmedik ve karmaşık problemler ile yüzleşildiğinde, bu problemleri çözebilmek adına hem bir ekip elemanı hem de bireysel olarak sorumluluk alabilmek.0
8Alanda kazanılan bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşım ile değerlendirebilmek.0
9Hayat boyu öğrenim ve sorgulama üzerine bir farkındalık kazanmak.0
10İnsanları ve enstitüleri bilgilendirmek, alanda karşılaşılabilecek problemlere dair fikir alışverişinde bulunmak.0
11Sosyal sorumluluk bilinci ile içinde bulunulan sosyal çevre için projeler ve aktiviteler organize etmek ve bunları uygulamak.0
12Alandaki gelişmeleri takip etmek ve bu konularda alandaki diğer kişilerle (en az Avrupa Dil Portfolyosu B1 seviyesinde olmak üzere) yabancı bir dil kullanarak iletişim içerisinde olmak.0
13Veri toplama, yorumlama, uygulama ve bildirme aşamalarını kültürel, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak denetlemek.0
14Sosyal haklar ve adalet, kültürel değerler, çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bir bilince sahip olmak0
15Değişime ve yeniliğe karşı açık olmak.0