Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnşaat Mühendisliğinde Yüksek Lisans Semineri (Tezli YL programı) | CE 590 | 5 | 2 | 0 + 0 | 0 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma alanıyla ilgili güncel literatürü sistematik olarak tarar ve analiz eder. |
2. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir seminer çalışması hazırlar. |
3. Hazırladığı seminer çalışmasını akademik bir topluluk önünde etkili bir şekilde sunar. |
4. Sunum sırasında gelen soruları yanıtlar ve eleştirileri değerlendirir. |
5. Bilimsel etik kurallarına uygun olarak çalışmasını yürütür. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders tezli yüksek lisans öğrencileri içindir. Öğrencinin yüksek lisans tez çalışmaları konusunda yapacağı sunum ve tartışmayı kapsamaktır. Ders sonunda öğrenci herkese (halka) açık bir seminer sunumu yapmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve seminer konusunun belirlenmesi |
2 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
3 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
4 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
5 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
6 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
7 | Taslak raporun danışman tarafından değerlendirilmesi |
8 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
9 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
10 | Sunum teknikleri üzerine danışmanla görüşme |
11 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
12 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
13 | Seminer sunumunun yapılması |
14 | Geri bildirimlerin alınması ve final raporunun teslimi |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
• Alanla ilgili güncel akademik makaleler ve kitaplar
• Bilimsel araştırma ve yazım teknikleri üzerine kaynaklar
• Danışman tarafından önerilen özel kaynaklar |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
• Bireysel çalışma
• Danışman rehberliğinde yönlendirme
• Sunum ve tartışma
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Seminer Sunumu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %50 |
Seminer Raporu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 2 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 0 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 0 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |