Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yüksek Lisans Semineri | KENT 590 | 5 | 2 | 0 + 0 | 0 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yüksek Lisans Tezi için gerekli araştırma yöntemi, tezin kapsam ve içeriğinin belirlenmesi, gerekli kaynaklara ulaşma, tez için ön kavramsal araştırma ve raporlama.. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kentsel Tasarım ve Dönüşüm (Yüksek Lisans Tezli) Yüksek Lisans Programı Yüksek Lisans Semineri,
a. Tez yazımı için bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin verilmesi,
b. Tez başlık, kapsam ve içeriğinin belirlenmesi,
c. Tez konusu ile ilgili saha çalışmaları ve kütüphane araştırmaları,
d. Teze ilişkin kaynak kişi, kurum vd ilgili mentorlarla görüşmeler ve toplantılar yapılması,
e. Dönem sonunda Tezin ilerleme raporunun hazırlanması. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve seminer konusunun belirlenmesi |
2 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
3 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
4 | Literatür taraması ve kaynakların analizi |
5 | Tez Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
6 | Seminer raporunun taslağının hazırlanması |
7 | Taslak raporun danışman tarafından değerlendirilmesi |
8 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
9 | Gerekli düzeltmelerin yapılması |
10 | Sunum teknikleri üzerine danışmanla görüşme |
11 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
12 | Sunum hazırlıklarının tamamlanması |
13 | Seminer sunumunun yapılması |
14 | Geri bildirimlerin alınması ve final raporunun teslimi |
|
Kaynaklar: |
Tez konusuna göre kaynaklar değişeceğinden girilmemiştir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
yüz yüze dersler, seminer tartışmaları |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Seminer Raporu (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. | 1 |
2 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur. | 4 |
3 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. | 4 |
4 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
5 | Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. | 4 |
7 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir. | 2 |
8 | Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
9 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir. | 2 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir. | 2 |
11 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | 2 |
12 | Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir. | 3 |
13 | Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir. | 2 |
14 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir. | 1 |
15 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir. | 4 |