PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İktisata Giriş IIECON 102123 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Milli gelir muhasebesi, tasarruf ve yatırım, piyasa güçleri gibi temel makroiktisadi kavramları yorumlayabilir.
2. Toplam üretim seviyesinin belirleyicilerini bilir, nominal ve reel Gayrisafi Yurtiçi Hasıla (GSYİH)’yı hesaplayabilir.
3. Toplam istihdam ve işsizlik kavramlarını, işsizliğin üç çeşidini ve enflasyon kavramlarını açıklayabilir.
4. Genel fiyat seviyesindeki hareketleri yorumlayabilir, enflasyon ve işsizlik arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
5. Toplam talep ve Toplam arz modellerini açıklayabilir.
6. Ekonomide devletin rolünü, makroiktisadi değişkenleri etkilemek için kullandığı para ve maliye politikası araçlarını analiz edebilir.
7. Para arzı kavramını, paranın farkli türlerini, para yaratma sürecini, para çarpanı, faiz oranının belirlenmesi sürecini, Merkez Bankası’nın parasal sistemdeki rolünü ve para politikası araçlarını açıklayabilir.
8. İktisadi büyüme teorilerini yorumlayabilir.
9. Daha az gelişmiş ülkeler için büyüme/gelişme politikaları geliştirebilir.
10. Uluslararası ticaretin temel prensip ve kavramlarını açıklayabilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Makroiktisadın temel ilkelerine giriş, milli gelir muhasebesi, üretim, istihdam, işsizlik, enflasyon, faiz oranı hesaplamaları, para ve maliye politikası, uluslararası ticaret.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İktisadi Büyüme, İş Çevrimleri ve Yapısal Durgunluk
2Toplam İktisadi Faaliyetin Ölçümü
3Kısa Dönemli Keynezyen Model: Talep Yönlü Politikalar
4Kısa Dönemli Keynezyen Model: Talep Yönlü Politikalar; Klasik Uzun Dönem Modeli: Büyüme ve Arz Yönlü Politikalar
5Klasik Uzun Dönem Modeli: Büyüme ve Arz Yönlü Politikalar
6Tekrar (Problem çözümü, vs.)
7Ara Sınav
8Finansal Sektör ve Ekonomi
9Para Politikası
10Açık, Borç, Maliye Politikası
11İstihdam ve İşsizlik
12Enflasyon, Deflasyon ve Makroiktisadi Politikalar
13Uluslararası Finansal Politikalar
14Tekrar (Problem çözümü, vs.)
 
Kaynaklar:
1. D. C. Colander (2016), Economics, McGraw-Hill, 11th ed.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saatlik teorik dersler, ara sınav, final sınavı, quizler ve ders katılımından oluşmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Test/Quiz/Kısa Sınav4%20
Derse Devamsızlık1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar.4
2İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının  önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur.0
3Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur.0
4İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası  yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur.0
5İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur.3
6Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur.1
7Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir.3
8Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır.4
9Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir.1
10İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.3
11Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.1
12İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.1
13Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir.2
14Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir.0