Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarımına Giriş | INAR 102 | 1 | 2 | 4 + 4 | 6 | 9,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, insan boyutlarını tartışıp analiz ederek, insan ihtiyaç ve gereksinimlerine yanıt veren tasarımlar yapabileceklerdir. |
2. Öğrenciler, insan etkileşimlerini anlayarak projelerini kişisel, samimi, sosyal ve kamusal etkileşim türlerine göre tanımlayacak ve tasarlayacaklardır. |
3. Öğrenciler, oran ve ölçek üzerine yaptıkları çalışmalarla iç mekân tasarımındaki mekânsal işlevsellik sorunlarını tanımlayıp çözebileceklerdir. |
4. Öğrenciler, mekân ve mekânsal organizasyonları anlayarak; özel, yarı özel ve kamusal alanları kullanarak mekânı tanımlayıp tasarlayabileceklerdir. |
5. Öğrenciler, yeni metodoloji ve kavramları öğrenerek, tasarım sürecinde karşılaşabilecekleri farklı durumlara uyarlanabilir soyut-somut bir düşünsel altyapı oluşturabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
INAR 102 dersi, insan boyutları ve mesafeler, açıklıklar, doğal aydınlatma ve funtional organizasyonlar dahil edilerek iç mimari tasarımına giriş olarak programlanmıştır. Bu dönemdeki eğitim, işlevsel ve somut örgütlenmelere ve soyut düşünceye dayanır. Bu ders, iç mimarlık tasarım problemleriyle başa çıkabilmek için zihinsel ve el becerilerini geliştirmek için yapılan alıştırmaları içerir. INAR 102, temel tasarım eğitiminin gelişiminde hem soyut hem de somut süreçlerden oluşmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste, üretken yapay zeka araçlarının sınırlı ve etik çerçevede kullanımı önerilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alınabilir. Bu desteğin uygun biçimde belirtilmesi ve kaynak gösterilmesi gerekmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş - Isınma etkinliği |
2 | Sözdizimsel Analiz |
3 | İnsan Boyutları |
4 | İnsan Etkileşimleri ve Mesafeler |
5 | İnsan Etkileşimleri ve Mesafeler |
6 | Ara Jüri |
7 | Final Projesi Anlatımı |
8 | Final Projesi - Arazi Analizi |
9 | Final Projesi – Sözdizimsel ve İşlevsel Yaklaşımla Anlam Tasarlama |
10 | Final Projesi - 3B Mekan Tasarlama |
11 | Final Projesi - Ön Jüri 1 |
12 | Final Projesi - Teknik Çizimleri |
13 | Final Projesi - Ön Jüri 2 |
14 | Final Projesi - Sunum Araçları |
|
Kaynaklar: |
Aguilar, R.J. System Analysis & Design. Prentice Hall, Inc.,1973.
Atalayer F., Temel Sanat Öğeleri. Anadolu Üniversitesi, 1994.
Broadbent, G., Design In Architecture. John Walley & Sons,1975.
Dorothy S., Darlane, M., Kathryn, C.L., Laura, S. Introduction to Interior Design. Macmillan Pub.Co.Inc.,1980. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
INAR 102 dersi, araştırmalara, derslere ve ödevlere bağlıdır. Stüdyo tabanlı öğretim, stüdyo problemi/proje çalışması ve deneyime odaklanır. Tasarım problemi/projesi, araştırmaları, ders anlatımları, “pin up” eleştirmenleri ve jürileri, stüdyonun öğrencilerinin tasarımlarını geliştirmek için tasarım sürecinde kullanılan unsurlardır. Stüdyo öğretim yönteminin temel amacı, öğrenciler ve eğitmenler arasında fikir alışverişinde yaratıcı düşünmeyi ve tasarlamayı öğretmektir. Beklenen sonuçları elde etmek için öğrenciler, stüdyo ve derslerde aldıkları eleştirilere dayanarak tasarım fikirlerini yeniden tasarlamalı ve geliştirmelidir. Verilen ödevler, sömestr boyunca basitten karmaşığa şeklindedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %15 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ara Sınav I | 1 | %10 |
Ara Sınav II | 1 | %15 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 3 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 2 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 3 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 3 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 2 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 4 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 2 |