PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekan Tasarımına Giriş INAR 102124 + 469,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, insan boyutlarını tartışıp analiz ederek, insan ihtiyaç ve gereksinimlerine yanıt veren tasarımlar yapabileceklerdir.
2. Öğrenciler, insan etkileşimlerini anlayarak projelerini kişisel, samimi, sosyal ve kamusal etkileşim türlerine göre tanımlayacak ve tasarlayacaklardır.
3. Öğrenciler, oran ve ölçek üzerine yaptıkları çalışmalarla iç mekân tasarımındaki mekânsal işlevsellik sorunlarını tanımlayıp çözebileceklerdir.
4. Öğrenciler, mekân ve mekânsal organizasyonları anlayarak; özel, yarı özel ve kamusal alanları kullanarak mekânı tanımlayıp tasarlayabileceklerdir.
5. Öğrenciler, yeni metodoloji ve kavramları öğrenerek, tasarım sürecinde karşılaşabilecekleri farklı durumlara uyarlanabilir soyut-somut bir düşünsel altyapı oluşturabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

INAR 102 dersi, insan boyutları ve mesafeler, açıklıklar, doğal aydınlatma ve funtional organizasyonlar dahil edilerek iç mimari tasarımına giriş olarak programlanmıştır. Bu dönemdeki eğitim, işlevsel ve somut örgütlenmelere ve soyut düşünceye dayanır. Bu ders, iç mimarlık tasarım problemleriyle başa çıkabilmek için zihinsel ve el becerilerini geliştirmek için yapılan alıştırmaları içerir. INAR 102, temel tasarım eğitiminin gelişiminde hem soyut hem de somut süreçlerden oluşmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Derste, üretken yapay zeka araçlarının sınırlı ve etik çerçevede kullanımı önerilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alınabilir. Bu desteğin uygun biçimde belirtilmesi ve kaynak gösterilmesi gerekmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş - Isınma etkinliği
2Sözdizimsel Analiz
3İnsan Boyutları
4İnsan Etkileşimleri ve Mesafeler
5İnsan Etkileşimleri ve Mesafeler
6Ara Jüri
7Final Projesi Anlatımı
8Final Projesi - Arazi Analizi
9Final Projesi – Sözdizimsel ve İşlevsel Yaklaşımla Anlam Tasarlama
10Final Projesi - 3B Mekan Tasarlama
11Final Projesi - Ön Jüri 1
12Final Projesi - Teknik Çizimleri
13Final Projesi - Ön Jüri 2
14Final Projesi - Sunum Araçları
 
Kaynaklar:
Aguilar, R.J. System Analysis & Design. Prentice Hall, Inc.,1973. Atalayer F., Temel Sanat Öğeleri. Anadolu Üniversitesi, 1994. Broadbent, G., Design In Architecture. John Walley & Sons,1975. Dorothy S., Darlane, M., Kathryn, C.L., Laura, S. Introduction to Interior Design. Macmillan Pub.Co.Inc.,1980.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
INAR 102 dersi, araştırmalara, derslere ve ödevlere bağlıdır. Stüdyo tabanlı öğretim, stüdyo problemi/proje çalışması ve deneyime odaklanır. Tasarım problemi/projesi, araştırmaları, ders anlatımları, “pin up” eleştirmenleri ve jürileri, stüdyonun öğrencilerinin tasarımlarını geliştirmek için tasarım sürecinde kullanılan unsurlardır. Stüdyo öğretim yönteminin temel amacı, öğrenciler ve eğitmenler arasında fikir alışverişinde yaratıcı düşünmeyi ve tasarlamayı öğretmektir. Beklenen sonuçları elde etmek için öğrenciler, stüdyo ve derslerde aldıkları eleştirilere dayanarak tasarım fikirlerini yeniden tasarlamalı ve geliştirmelidir. Verilen ödevler, sömestr boyunca basitten karmaşığa şeklindedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%15
Ara Sınav1%20
Ara Sınav I1%10
Ara Sınav II1%15
Final Projesi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.4
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.3
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme2
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.3
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.3
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.2
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme4
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.2