PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Plancılar İçin İstatistikSTAT 102123 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İstatistiksel bilgileri yorumlama
2. Ham veriyi grafiklerle ve betimsel istatistik yöntemleri ile anlamlandırma
3. Planlamacılar için gerekli olan istatistiksel analiz becerilerini geliştirme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Planlama eğitimi ve mesleği boyunca gereken temel istatistik bilgilerini veren giriş düzeyinde bir derstir. Bu ders verinin tasniflenmesi ve özetlenmesi (grafikler, tablolar, özet istatistikler), olasılık ve olasılık dağılımları, istatistiksel tahmin, güven aralıkları, hipotez testi, değişkenler arası ilişki ve basit doğrusal regresyona giriş konularını kapsar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Plancılar için istatistiğe giriş
2Veri tipleri ve ölçüm düzeyleri; Frekans dağılımları ve grafiksel gösterimleri
3Özet istatistikler
4Veri görüntüleme ve anlamlandırma; Dağılımın yapısını belirleme
5Olasılık ve olasılık dağılımı kavramı; Binom dağılım
6Normal dağılım
7Örnekleme yöntemleri; Örneklem dağılımı ve Merkezi Limit Teoremi
8Nokta ve aralık tahmini
9Hipotez testinin prensipleri; Populasyon ortalamasının ve oranının testi
10İki populasyonun ortalama ve oranlarının karşılaştırılması
11Ki-Kare testleri
12Kategorik değişkenler arasındaki ilişki
13Aralıklı/oranlı değişkenler arasındaki ilişki ve basit doğrusal regresyon
14Basit doğrusal regresyon; Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Code, DA Lind, WG Marchal, SA Wathen (2018) Statistical Techniques in Business & Economics. McGraw-Hill Higher Education.
 
Diğer Kaynaklar:
Hanneman, R. A.; KposowaA. and Riddle M (2013) Basic Statistics for Social Research. Wiley-Blackwell.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Olabildiğince o hafta işlenen konunun pekiştirilmesi ve uygulanması için sorular verilerek öğrencinin derste çözmesi sağlanır. Ders sorumlusu ile öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için görüşme saatleri ayarlanmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)130,506,50
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)130,506,50
6Ev ödevleri34,0012,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)17,007,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)18,008,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.4
2Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.4
3Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.0
4Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur.0
5Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. 0
6Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.0
7Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir0
8Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.0
9Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.0
10Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. 0
11Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.0