PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Endüstri Mühendisliğine GirişIE 101122 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. mühendislik ve endüstri mühendisliği disiplinindeki temel kavramlara dair farkındalık.
2. Akademik ve üniversite hayatı, kuralları ve düzenlemeleri hakkında bir anlayış oluşturma.
3. etik sorunlar hakkında farkındalık.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, endüstri mühendisliği kavramlarının genel mühendislik mesleği ve endüstri mühendisliği müfredatı ile ilişkili olarak bütüncül ve tutarlı bir bakış açısıyla ele alınmasını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mühendislik ve Endüstri mühendisliğinin kısa tarihçesi
2Çankaya Üniversitesi EM Bölümü Tanıtımı
3Üniversite hayatı, akademik gereksinimler ve beklentiler
4Yazılı ve sözlü iletişim
5İletişim ve hesaplamada yazılım kullanımı
6EM olarak profesyonel iş hayatına hazırlanmak
7Etik davranış, kurallar ve düzenlemeler
8Hata analizine giriş, boyutlar ve birimler
9İş Etüdü ve Ergonomiye Giriş
10Yöneylem Araştırmasında Deterministik Modeller
11Risk, Belirsizlik ve Veri Analizi
12Simülayon modelleri
13Tedarik Zincirleri ve Lojistik
14Üretim Planlama ve Çizelgeleme
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
(1) Turner, W. C., Mize, J. H., Case, K. E., & Nazametz, J. W. (1993). Introduction to Industrial & Systems Engineering (3rd ed.). Prentice Hall. ISBN: 978-0-13-481789-7. (2) Taylor, J. R. (1997). An Introduction to Error Analysis. University Science Books. ISBN: 978-0-935702-75-0. (3) Hicks, P. E. (1994). Industrial Engineering and Management: A New Perspective. McGraw-Hill. ISBN: 978-0-470-17233-9. (4) Miller, D. M., & Schmidt, J. W. (1984). Industrial Engineering and Operations Research. Wiley. ISBN: 978-0-07-041102-9. (5) Salvendy, G. (1992). Handbook of Industrial Engineering (2nd ed.). John Wiley & Sons. ISBN: 978-1-4020-8116-3. (6) Harris Jr., C. E., Pritchard, M. S., Rabins, M. J., James, R. W., & Englehardt, E. E. (2013). Engineering Ethics: Concepts and Cases (5th ed.). Cengage Learning. ISBN: 978-1-337-55450-3.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 2 saat ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev2%25
Ara Sınav1%35
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)140,507,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri23,006,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)110,0010,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.1
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.1
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.2
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.1
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.1
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.4
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.1
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.1