PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İnşaat Mühendisliğine Giriş ve SürdürülebilirlikCE 106122 + 022,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri kapsamında mühendislik uygulamalarının toplum, sağlık ve güvenlik, ekonomi, sürdürülebilirlik ve çevre üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olurlar.
2. 2- Öğrenciler mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçları konusunda farkındalık kazanırlar.
3. 3- Öğrenciler, mühendislik meslek ilkelerine ve etik sorumluluğa uygun davranış konusunda bilgi edinir. 3- Öğrenciler, mühendislik meslek ilkelerine ve etik sorumluluğa uygun davranış konusunda bilgi edinir.
4. 4- Öğrencilerde tarafsız, ayrımcılık yapmadan ve farklılıkları kucaklayarak hareket etme bilinci oluşur.
5. 5- Öğrenciler bireysel ve ekip üyesi olarak etkili bir şekilde çalışma yeteneği kazanırlar. Ekip olarak araştırma çalışmaları yaparlar.5- Öğrenciler bireysel ve ekip üyesi olarak etkili bir şekilde çalışma yeteneği kazanırlar. Ekip olarak araştırma çalışmaları yaparlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, inşaat mühendisliğinde yer alan ilkeler, pratik, kavramlar, uygulamalar ve terminolojiye bir giriş niteliğindedir. Mühendisliğe giriş ve inşaat mühendisliğinin gelişimi, birim, boyut, boyutsal homojenlik kavramı, hidrolik mühendisliği, yapı mühendisliği, inşaat malzemeleri, çelik yapılar, mühendislik mekaniği, deprem mühendisliği, jeoteknik mühendisliği, ulaştırma mühendisliği, inşaat yönetimi, saha planlama ve yönetimi, inşaat makineleri, araştırma yapma, rapor yazma, sunum hazırlama ile ilgili ilkeler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
 
Kaynaklar:
P.H. Wright Introduction to Engineering John Wiley 1994
 
Diğer Kaynaklar:
No
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler sınıfta yapılacak ve çeşitli CE konuları için seçilmiş öğretim üyeleri tarafından yürütülecektir. Ders koordinatörü öğretim üyeleri arasında koordinasyon faaliyetlerini gerçekleştirir ve ilgili belgeleri dersin web sayfasında yayınlar, sınavları, ödevleri vb. hazırlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
 
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.0
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.2
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.2
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.2
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.4
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.1
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0