Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akademik İngilizce II | ENG 122 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, akademik derslerde ve tartışmalarda ana fikirleri, destekleyici detayları ve konuşmacının tutumunu belirleyebilir. |
2. Öğrenciler, ders anlatımlarında kısaltmalar, semboller ve sıralama ifadeleri kullanarak düzenli notlar alabilir. |
3. Öğrenciler, derslerdeki neden-sonuç, karşılaştırma-zıtlık, listeleme ve sayısal veriler gibi yapıları belirleyerek konuşmanın örgüsünü anlayabilir ve yorumlayabilir. |
4. Öğrenciler, akademik dinleme metinlerinde bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilmedikleri kelimelerin anlamını tahmin edebilir. |
5. Öğrenciler, uygun dil yapıları ve kelime dağarcığı kullanarak fikirlerini ifade edebilir, karşı argümanlar sunabilir ve görüşlerini gerekçelendirebilir. |
6. Öğrenciler, etkili söz alma stratejileri kullanarak akademik tartışmaları başlatabilir, sürdürebilir ve sonlandırabilir. |
7. Öğrenciler, düşüncelerini sunmak ve desteklemek için bağlaçlar ve söylem belirteçleri kullanarak konuşmalarını açık bir şekilde düzenleyebilir. |
8. Öğrenciler, tartışmalarda açıklama isteyebilir, anladıklarını teyit edebilir ve başkalarının fikirlerine nazikçe yanıt verebilir. |
9. Öğrenciler, görselleri ve grafik ve tablo gibi istatistiki bilgileri analiz edebilir ve uygun dil kullanarak yorumlayabilir. |
10. Öğrenciler, fikirleri başka şekilde ifade edebilir ve bir tartışma sırasında katılma ya da karşı çıkma durumlarında çeşitli dilsel stratejiler kullanabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ENG 122 Akademik İngilizce II dersi öğrencilerin akademik çalışmaları için gerekli İngilizce dil becerilerinden ikisi olan dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen zorunlu bir derstir. Bu amaçla, bu ders öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerini belirli temalar çerçevesinde bütünleşik olarak geliştirmeyi hedeflemektedir. Dersin içeriği güncel ve ilgi çekici eğitim araçlarıyla öğrenciye sunulan akademik konuları kapsamakta ve öğrencilerin akademik hayatta sıklıkla karşılarına çıkacak akademik dil becerilerinin farkında olmalarını ve doğru bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı & Ek Materyal (Destekleyici Dinleme ve Konuşma Aktivitesi) |
2 | UNIT 1 - Communication Studies - Slang and Language Change / Yeniden İfade Etme |
3 | UNIT 2 –Child Psychology - The Genius Within / Bir gerçek ya da örnek sunma, görüş sorma, açıklama isteme, onay alma |
4 | UNIT 3 – Sociology - Online Communities / Bir tartışmayı konuya odaklı tutma |
5 | UNIT 4 – Business - Core Business Skills / Bir tartışmayı sona erdirme |
6 | UNIT 5 – Cognitive Psychology - Memory / Bir tartışma başlatma |
7 | UNIT 6 – Cognitive Anthropology & Biology - The Science of Love / Bir fikre katılmama |
8 | UNIT 7 – Technology - Artificial Intelligence: The Turning Point / Fikir veya görüş sorma |
9 | UNIT 8 – Political Science - Big Brother and the Surveillance Society / Ortak bir görüşe varmaya çalışma |
10 | UNIT 9 – Linguistics - Animal Communication / Fikir belirtme & Görsel ve istatiksel veri malzemesi |
11 | UNIT 10 – Economics - The Evolution of Money / Bir fikre katılma |
12 | UNIT 11 –Biology - The Fountain of Youth / Açıklama isteme ve onay alma |
13 | ARA SINAV 2-KONUŞMA SINAVI |
14 | UNIT 12 –Sociology - Marriage / Bir örnek veya fikir sunma |
|
Kaynaklar: |
Contemporary Topics 3 (4th Ed.) Beglar, D. & Murray, N. (2017); Neil Murray; Pearson Education, the USA. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Material Booklet. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, grup ve bireysel çalışmalar, sınıf içi tartışma: grup ve ikili tartışmalar, sınıf içi ve çevrimiçi ödev çalışmaları, geribildirim çalışmaları.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %45 |
Ödev | 1 | %5 |
Aktiviteler | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı disiplinlere ait, çeşitli amaçlarla ve tarzlarda yazılmış özgün metinleri anlayabilir; bu metinleri eleştirel düşünme becerileriyle analiz edebilir ve değerlendirebilir. | 0 |
2 | Öğrenci, ilgili düzeyde, farklı ve gerçek kaynaklardan alınan sesli içerikleri anlayabilir; bunları analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | 4 |
3 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal ortamlarda akıcı ve ayrıntılı açıklamalar yapabilir, görüşlerini etkili bir şekilde ifade edebilir ve sözlü anlatımlar gerçekleştirebilir. | 2 |
4 | Öğrenci, akademik, mesleki ve sosyal bağlamlarda uygun karşılıklı konuşma stratejilerini kullanarak tartışmalara katılabilir, sorular sorabilir, etkili yanıtlar verebilir ve anlamlı iletişim kurabilir. | 4 |
5 | Öğrenci, ilgi alanına veya mesleki alanına yönelik bir sunumu planlayabilir ve bu sunumu etkili bir şekilde gerçekleştirebilir. | 1 |
6 | Öğrenci, akademik, mesleki ve kişisel amaçlarla e-posta gibi kısa metinler yazabilir; akademik dürüstlük ilkelerine uygun, tutarlı, mantıklı ve araştırmaya dayalı uzun metin ve raporlar oluşturabilir. | 0 |
7 | Öğrenci, farklı yeterlik düzeylerine uygun doğru dilbilgisi ve sözcük bilgisini kullanabilir; karmaşık ve bileşik cümleler kurabilir, somut ve soyut fikirleri ilgili düzeyde kelime bilgisiyle ifade edebilir. | 3 |
8 | Öğrenci, resmî ve resmî olmayan ortamlarda iletişim kurarken sosyokültürel kuralları tanıyabilir ve kendini ifade etmek için duruma uygun dilsel ifade biçimlerini kullanabilir. | 3 |
9 | Öğrenci, iletişim kurarken kültürel benzerlikleri ve farklılıkları tanıyabilir; bu doğrultuda etkin iletişim kurabilir. | 1 |
10 | Öğrenci, ortak görev ve projelerde etkin biçimde rol alabilir; fikir alışverişinde bulunabilir, sorumluluk paylaşımına açık olur ve ekip içinde etkili bir şekilde katkı sunabilir. | 3 |
11 | Öğrenci, öğrenme sürecini desteklemek ve iletişim becerilerini geliştirmek amacıyla yenilikçi dijital teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını etkili ve amaç odaklı bir şekilde kullanabilir. | 1 |
12 | Öğrenci, öz yönetim becerilerini geliştirerek kendi öğrenme sürecini planlayabilir, izleyebilir ve değerlendirebilir. | 2 |